۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
ادامه ریزش قیمت جهانی سنگ آهن برای سومین هفته متوالی
تحلیل بازار فلزات؛

ادامه ریزش قیمت جهانی سنگ آهن برای سومین هفته متوالی

در پی ادامه روند نامطلوب وضعیت اقتصادی چین و کاهش تقاضا برای فلزات صنعتی از سوی این کشور، قیمت سنگ آهن برای سومین هفته متوالی با ریزش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در پی ادامه روند نامطلوب وضعیت اقتصادی چین و کاهش تقاضا برای فلزات صنعتی از سوی این کشور، قیمت سنگ آهن برای سومین هفته متوالی با ریزش مواجه شد.

با اینحال، قیمت سنگ آهن در قالب قراردادهای آتی طی روز جمعه برای دومین روز متوالی با افزایش روبرو شد. قیمت هر تن سنگ آهن تحویل ماه سپتامبر در بورس فلزات دالیان با ۱.۹۷ درصد افزایش به ۱۱۴ دلار در هر تن رسید.

همچنین قیمت هر تن سنگ آهن تحویل ماه جولای در بورس فلزات سنگاپور نیز با افزایش ۰.۲۳ درصدی به ۱۰۷ دلار در هر تن افزایش یافت. میزان تولید جهانی سنگ آهن نیز با افزایش ۱.۵ درصدی طی یک هفته گذشته به ۲.۳۹ میلیون تن در تاریخ ۱۴ ژوئن رسیده که بالاترین میزان از نوامبر سال ۲۰۲۳ به این سو محسوب می شود.

با اینحال، عدم ایجاد انگیزش در بازار مسکن چین و ادامه کاهش تقاضا برای آهن در این کشور همچنان ادامه داشته و همین موضوع منجر به عدم افزایش قیمت آهن در بازارهای جهانی شده است.

به اعتقاد کارشناسان، افزایش تولید و عرضه آهن به بازارهای جهانی در کنار ادامه کاهش تقاضا برای این فلز صنعتی در چین، نهایتا منجر به ادامه ریزش قیمت این فلز در بازار شده است.

کد خبر: ۲۹۱٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha