۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
تولید بیش از ۴ میلیون حلقه لاستیک در دوماهه نخست امسال
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر خبر داد

تولید بیش از ۴ میلیون حلقه لاستیک در دوماهه نخست امسال

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر گفت: در دوماهه نخست امسال تولید تایر خودرو در کشور در مجموع به ۴ میلیون ۳۶۰ هزار و ۲۷۶ حلقه رسیده است.

به گزارش بازار، مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر گفت: ما در سال گذشته افت تولید تایر را شاهد بودیم ولی خوشبختانه امروز در بازار در برخی از سایزها ما مازاد تولید و عرضه را شاهد هستیم به طوری که تایر زیر قیمت مصوبه بفروش می‌رسد و مشکلی از نظر عرضه لاستیک نداریم.

او در خصوص ایجاد برخی از صف‌های طولانی در بازار لاستیک ادامه داد: متاسفانه ما امروز مشکل در نحوه عرضه داریم به طوری که در سامانه جامع تجارت صاحب خودرو مشخصات خود را در این سامانه وارد می‌کند و پس از استعلام و با شرایط مشکلات زیر ساختی اینترنت باعث ایجاد صف‌های طولانی در عرضه لاستیک خواهد شد.

تنها اضافه کرد: در حال حاضر ما در هیچ رینگ لاستیکی کمبودی در بازار نداریم و حتی فروشندگان در برخی از سایزها مجبور هستند لاستیک را زیر قیمت مصوب بفروش برسانند.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در خصوص میزان تولید تایر در کشور گفت: در حال حاضر در دوماهه نخست امسال تولید تایر خودرو در بخش سواری ۳ میلیون ۸۸۶ هزار حلقه، در بخش وانت ۲۴۸ هزار و ۳۶۷ حلقه و تایر باری و اتوبوسی هم ۱۴۳ هزار و ۶۵۹ حلقه تولید شده است که در مجموع ۴ میلیون ۳۶۰ هزار و ۲۷۶ حلقه تایر در کشور تولید شده است.

به گفته تنها، همچنین تایر دوچرخه و موتور سیکیلت هم در مجموع ۷ میلیون ۶۳۶ هزار ۱۴۶ حلقه با وزن ۵۱ هزار و ۴۸۸ تن در کشور تولید شده است.
او افزود: در دوماهه اول امسال ۹۲ و نیم میلیون دلار انواع تایر به کشور وارد شده است که ۸۹ درصد نسبت به دوماهه اول سال ۱۴۰۲ افزایش را نشان می‌دهد به طوری که دو برابر سال گذشته فقط تایر وارد کشور شده است.

کد خبر: ۲۹۱٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha