۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
دلایل بی اعتنایی بازار  به قطعنامه شورای حکام علیه ایران
یک کارشناس بازار مالی بررسی کرد؛

دلایل بی اعتنایی بازار  به قطعنامه شورای حکام علیه ایران

یک کارشناس بازارهای مالی گفت: با توجه به تاثیر نوسانات دلار بر تورم فعلا تا انتخابات ریاست جمهوری قیمت‌ها تغییر نمی کند. به همین دلیل بیانیه شورای حکام علیه ایران نیز بی تاثیر بود.

بازار؛ گروه بورس: در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران در حال رصد کردن بازارهای مالی هستند تا اثر سیاست های غرب علیه ایران را بررسی کنند و نوسانات کوتاه‌مدت و بلندمدت را برای جلوگیری از زیان را شناسایی کنند.

فرزاد وجیهی کارشناس ارشد بازار مالی درباره تاثیر قطعنامه شورای حکام بر اقتصاد ایران، به خبرنگار بازار گفت: در حال حاضر قیمت دلار به خواست دولت تثبیت شده است. به همین دلیل تحت تاثیر بیانیه شورای حکام علیه ایران نوسان پیدا نمی کند. هرچند برخی دلالان در روزهای اخیر تلاش کردند با جوسازی قیمت دلار را متلاطم کنند. اما قیمت دلار در حال حاضر ممکن است نوسان جزیی یا چند روزه پیدا کند دلیل آن این است که انتخابات ریاست جمهوری در پیش داریم. در واقع تا زمان انتخابات همه بازارها مالی ثبات خواهند داشت.

او با بیان اینکه یکی از برنامه های دولت در تثبیت قیمت دلار مهار رشد تورم است، افزود: اقتصاد ایران تحت تاثیر بازار دلار است و هرگونه رشد قیمت ارز منجر به افزایش قیمت کالاها خواهد شد. بنابراین بانک مرکزی با افزایش عرضه دلار و همچنین درهم در مرکز مبادلات ارز و طلا تقاضا را کنترل کرده است.

البته نباید فراموش کرد که دولت در سالهای اخیر توانسته میزان عرضه نفت در بازارهای جهانی را به ۲ میلیون بشکه برساند. این مسأله دست دولت برای تزریق ارز به بازار را باز کرده است. بنابراین تا زمانی که دولت می تواند همچنان به صادرات نفت خود ادامه دهد راحت تر می تواند قیمت دلار را زیر ۶۰ هزار تومان نگهدارد.
دکتر وجیهی با تاکید بر اینکه فعلا جریان پول در اقتصاد ایران به سمت اوراق و خزانه پیش رفته است، اظهار کرد: به همین دلیل نوسانات در بازار بورس، طلا و ارز کاهش یافته و قیمت ها روند نزولی پیدا کرده است. بنابراین می توان گفت فعلا بانک مرکزی با اجرای سیاست های انقباضی پول موجود در بازار را جمع کرده و تقاضا به حداقل ممکن رسیده است.

کد خبر: ۲۹۱٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha