۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
روسیه استفاده از اینترنت کشورهای غیردوست را ممنوع کرد

روسیه استفاده از اینترنت کشورهای غیردوست را ممنوع کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به منظور تضمین امنیت اطلاعات روسیه، استفاده از خدمات اینترنتی کشورهای غیردوست را ممنوع کرد.

به گزارش بازار، بر اساس فرمان رئیس جمهور روسیه، استفاده از سیستم های امنیت اطلاعات کشورهای غیردوست و شرکت های آنها باید از سال ۲۰۲۵ متوقف شود.

پیش از این وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده بود که ارائه تعدادی از خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات و خدمات سایبری به روسیه را ممنوع می کند.

بر اساس سندی که در وب سایت وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شده است، این وزارت خانه با مشورت وزارت امور خارجه آمریکا، "ارائه (۱) خدمات مشاوره فناوری اطلاعات و طراحی به هر شخص در فدراسیون روسیه، ۲) خدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات و خدمات مبتنی بر فضای مجازی برای نرم‌افزار مدیریت سازمانی و نرم‌افزار طراحی و ساخت را ممنوع می کند. "

آمریکا از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین تحریم های بسیار گسترده ای علیه مسکو وضع کرده که شامل ارائه خدمات مالی و تجاری به شرکت های روس در فضای مجازی می شود.

از آغاز جنگ اوکراین، غرب، هزاران تحریم را علیه روسیه اعمال و این کشور را به مقصد سنگین ترین تحریم ها در جهان تبدیل کرده است. هدف اصلی تحریم های بین المللی که همه چیز را از افراد تا صنایع مهم در اقتصاد این کشور در برمی گیرد، منزوی کردن مشتریان روسیه بوده است.

اما با گذشت دو سال از تحریم ها، اقتصاد روسیه انعطاف‌پذیری شگفت‌انگیزی از خود نشان داده و پیش ‌بینی می‌شود که سریع‌ تر از بسیاری از اقتصادهای پیشرفته جهان رشد کند، هر چند که به اعتقاد کارشناسان این رشد اقتصادی در بلندمدت ناپایدار است.

آمریکا اعلام کرد که در نشست گروه ۷ در ایتالیا در این هفته، تحریم‌های جدید و کنترل‌های صادراتی «تأثیرگذاری» را اعلام خواهد کرد.

کد خبر: ۲۹۱٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha