۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰هزار قطعه زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین شد
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰هزار قطعه زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: از ۱۰ هزار واحد مسکن بافت فرسوده در کشور ۴هزار واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسید است.

به گزارش بازار، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴هزار واحد نوسازی شده مسکن در بافت‌های فرسوده در نواحی شرقی کشور به بهره برداری رسید.
همچنین واگذاری ۱۹۷۸۰ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن به صورت انفرادی و گروهی در نواحی شرقی کشور آغاز شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در دوران رئیس جمهور شهید قریب به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده و ناپایدار برچیده شد، گفت: در این مدت ۲۸۵ هزار پروانه جدید صادر شد که از این تعداد تا کنون ۱۰۲ هزار واحد به بهره برداری رسیده است و ۲۵ هزار واحد نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

آیینی بیان کرد:سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی در این محدوده‌ها، از سرعت بالایی برخوردار است و بازآفرینی شهری به بازگشایی معابر در این محدوده‌ها با کمترین هزینه به شهرداری‌ها کمک می‌کند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به اینکه برای اجرای نهضت ملی مسکن به احیای بافت‌های فرسوده باید توجه کرد، بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی مکررا بر اهمیت نوسازی در بافت‌های فرسوده تاکید دارند و از نظر وی نوسازی بناهای ناپایدار در بافت‌های فرسوده به اندازه ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مهم است، بلکه مهم‌تر، زود بازده‌تر، اثربخش‌تر و مفیدتر است.

کد خبر: ۲۹۱٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha