۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
۶۰ تن گوشت وارداتی از مغولستان معدوم شد
معاون وزیر جهادکشاورزی:

۶۰ تن گوشت وارداتی از مغولستان معدوم شد

رئیس سازمان دامپزشکی از عرضه ۲۰۰ هزار راس دام سبک گوسفندی برای عید قربان خبر داد و گفت: برای روز عید قربان در مجموع ۱۹۰۰ جایگاه نظارتی بهداشتی و شرعی به صورت ثابت و سیار در کشور فعال می‌شود.

به گزارش بازار، مجتبی نوروزی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید نظارت بهداشتی از سردخانه و مرکز تامین و عرضه گوشت قرمز و مرغ شباهنگ در تهران افزود: از مجموع ۱۹۰۰ جایگاه عرضه عرضه دام در عید قربان، ۸۴۴ مورد ثابت و ۱۰۴۹ مورد جایگاه سیار خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: برای این تعداد جایگاه کشتار دام عید سعید قربان در مجموع ۳ هزار و ۵۸۴ پرسنل ناظر شرعی و بهداشتی در نظر گرفته شده است که از این تعداد نیز یک هزار و ۲۶۱ مورد دامپزشک و ۶۲۰ مورد ناظر شرعی هستند.

وی تصریح کرد: امسال برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان این میزان به ۲۰۰ هزار راس خواهد رسید.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۸۰ هزار راس دام سبک برای عید قربان عرضه شده بود که از این میزان ۳ هزار و ۵۰۰ راس دام دچار مشکل بودند که ۳۰۰ راس آن از چرخه عرضه به شهروندان خارج شده بود.

نوروزی با بیان اینکه قیمت مصوب دام زنده عید قربان توسط دستگاه های متولی روز شنبه - ۲۶ خرداد - اعلام می شود، گفت: لازم است هموطنان مسائل بهداشتی را مورد توجه قرار دهند به طوری که دام عید قربان از مراکز عرضه معتبر خریداری و دام در جایگاه های نظارتی سازمان دامپزشکی کشور کشتار شوند.

وی به هموطنان توصیه کرد: به طور قطع قبل از مصرف گوشت به مدت ۲۴ ساعت این محصول را در پیش سردکن قرار دهند.

وی گفت: به منظور سلامت جامعه لازم است تا شهروندان دام عید قربان را در جایگاه های نظارتی بهداشتی و شرعی و زیر نظر بازرسین بهداشتی قربانی کنند تا مشکلی در مصرف این محصول پیش نیاید.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: به تازگی یک محموله ۶۰ تنی گوشت گرم گوسفندی وارداتی از مغولستان به دلیل عدم رعایت دمای مناسب توسط سازمان دامپزشکی کشور در استان تهران ضبط و معدوم شده است.

نوروزی اظهارداشت: این موضوع به دلیل گرم بودن هوا و قطع شدن دستگاه خنک کننده ماشین های حمل و نقل رخ داده که توسط بازرسین سازمان دامپزشکی کشور شناسایی، ضبط و معدوم می شود.

کد خبر: ۲۹۱٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha