۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
خرید تضمینی گندم به بیش از ۴ میلیون تن رسید
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی:

خرید تضمینی گندم به بیش از ۴ میلیون تن رسید

مجری طرح گندم گفت: بنابر آمار بیش از ۴ میلیون تن گندم به ارزش ۷۰ هزار میلیارد تومان از گندمکاران ۱۲ استان خریداری شده است.

به گزارش بازار، سهراب سهرابی، گفت: بنابر آمار بیش از ۴ میلیون تن گندم به ارزش ۷۰ هزار میلیارد تومان از گندمکاران ۱۲ استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ هزارتن رشد داشته است.

به گفته او، بیشترین آمار خرید را استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن و سپس گلستان با ۸۰۰ هزارتن به خود اختصاص داده است.

سهرابی با بیان اینکه برداشت گندم در استان‌های گرمسیر روبه اتمام است، افزود: اکنون برداشت در مناطق معتدل کشور ادامه دارد و به طور کلی عملیات برداشت و خرید در ۱۲ استان در حال انجام است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد ادامه داد: در کل کشور ۱۱۵۰ مرکز خرید داریم که به مرور وارد حوزه چرخه می‌شوند. گفتنی است در هفته اول فروردین نخستین برداشت‌ها از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان شروع شد و سپس در مناطق گرم و خشک جنوب ادامه پیدا کرد به طوریکه عملیات برداشت با ۲۱ هزار کمباین در حال انجام است.

او از پرداخت ۴۴ تا ۴۵ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: بنابر آمار تاکنون ۳۰ هزارمیلیارد تومان وجه گندم پرداخت شده و مابقی به محض تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید گندم به ۱۴.۵ تا ۱۵ میلیون تن و خرید تضمینی به ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون تن برسد که بدین ترتیب به طور کامل در حوزه تامین آرد و گندم به خودکفایی کامل می‌رسیم.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha