۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹
مصرف سالانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی در کشور
عضو هیات مدیره انجمن ملی سیب‌زمینی عنوان کرد

مصرف سالانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی در کشور

عضو هیات مدیره انجمن ملی سیب‌زمینی گفت: بنابر آمار سالانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب‌زمینی مورد نیاز کارخانه، بذر و خانوار است و مازاد تولید باید به بازارهای هدف صادر شود.

به گزارش بازار، رحیم نیازی، گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال سطح زیرکشت سیب زمینی نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از افزایش هزینه‌های تولید، عدم صرفه اقتصادی و مشکلات کم آبی ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

او با بیان اینکه کشت سیب زمینی تا اوایل تیر ادامه دارد، افزود: طبق روال سنوات گذشته سیب زمینی مناطق معتدل تا یک ماه آینده وارد بازار می‌شود و کماکان کشت پاییزه سیب زمینی تا اواخر خرداد و ۱۰ تیرماه ادامه دارد. با استفاده از بذر خوب می‌توان عملکرد تولید در واحد سطح را افزایش داد.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزارتن سیب زمینی در کشور تولید شده است، افزود: بنابر آمار سالانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی مورد نیاز صنف، کارخانه و بذر مصرفی کشاورزان است و مازاد این میزان باید به بازارهای هدف صادر شود.

او قیمت کنونی هرکیلو سیب زمینی سرمزرعه را ۸ تا ۱۰ هزارتومان و سیب‌زمینی کهنه انبار را ۷ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، حداقل قیمت تمام شده ۱۲ هزارتومان است.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha