۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
دولت رئیسی بخش بزرگی از تنش آبی کشور را رفع کرد
وزیر کشور:

دولت رئیسی بخش بزرگی از تنش آبی کشور را رفع کرد

احمد وحیدی گفت: شهید آیت‌الله رئیسی به محض تصدی مسئولیت با مشکل بزرگ عمومی در کشور به نام تنش آبی مواجه شد که طی مدت ۳ سال بر بخش عمده‌ای از آنها فائق آمد.

به گزارش بازار، پروژه مخزن ۲هزار مترمکعبی روستای بیدزرد شامل ساخت مخزن، خط انتقال و تجهیز چاه با اعتباری حدود ۱۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

این مخزن با حجمی در حدود ۲هزار متر مکعب، خط انتقال ۱.۷ کیلومتر، حجم بتن یک هزار و ۱۰۰ مترمکعب و حجم آرماتور ۱۲۰تن، جمعیت ۶هزار نفری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

با اجرای این طرح کمبود ذخیره و افت فشار آب آشامیدنی در شبکه روستای بیدزرد برطرف شده و علاوه بر این مشکل بی آبی محله‌ای از روستا به نام تنگ نظری که با تانکر آبرسانی می‌شد نیز رفع خواهد شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهید جمهور و شهدای خدمت اظهارداشت: شهید آیت‌الله رئیسی از عمرشان با برکت استفاده کردند و در تمام پروژه‌ها نقش داشتند.

وی با بیان اینکه مسئله آب یک مسئله جدی است، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی به محض تصدی مسئولیت با مشکل بزرگ عمومی در کشور به نام تنش آبی مواجه شد که طی مدت ۳ سال بر بخش عمده‌ای از آنها فائق آمد. بسیاری از سدها آبگیری و مشکل بسیاری از روستاها و شهرها رفع شد.

وزیر کشور تأکید کرد: کار مهمی در حوزه آب و فاضلاب انجام شد که باید از وزارت نیرو، ادارات آب و فاضلاب استان‌های مختلف تشکر کنیم. اقدامات شبیه این که مردم ما را از مهم‌ترین نیاز خودشان یعنی آب مستغنی می‌کند، جزو خدمات بزرگ و ماندگار و قابل تقدیر است.

وحیدی ادامه داد: ویژگی مهمی که در این پروژه ذکر شد، استفاده از گروه جهادی برای انجام کار است. گروه جهادی یعنی اینکه برای انجام کار، هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و این گروه جهادی هم از کارکنان اداره آبفا شکل گرفته است که بسیار ارزشمند است و نتیجه آن کاهش چشمگیر هزینه‌های پروژه و افزایش سرعت انجام کار است. این نقطه بسیار مهم در پروژه‌های عمرانی ماست که گاهی به خاطر فقدان همین نوع نگاه، طولانی می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه طبیعتا اقدامات انجام نشده نیز باید همواره مدنظر باشد که هست، گفت: کارهای خوب سر جای خود، ولی باید به کارهایی که انجام نشده بپردازیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برای هر یک هزار روستای مشکل‌دار فارس در مسئله آب، با کمک خود مردم و نیروهای جهادی، کارهای اساسی در آینده نزدیک انجام شود.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha