۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
استان یزد صاحب اولین شهر فرودگاهی کشور خواهد شد
مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد:

استان یزد صاحب اولین شهر فرودگاهی کشور خواهد شد

یزد- مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد از تصویب طرحی با سرمایه گذاری خارجی در فرودگاه استان یزد خبر داد که در صورت اجرایی شدن یزد را صاحب اولین شهر فرودگاهی کشور خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ کمال دهقان منشادی امروز در نشست خبری اظهار کرد:مدیر کل فرودگاه های استان یزد گفت: با تلاش همکاران تا کنون هشت مورد طرح‌ سرمایه‌گذاری برای فرودگاه یزد تهیه شده که ایجاد شهر فرودگاهی در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها است و خوشبختانه سرمایه گذار خارجی نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده است. در صورت راه‌اندازی این طرح استان یزد صاحب اولین شهر فرودگاهی کشور خواهد شد.

وی افزود: فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود. البته باید دانست که ساخت این فرودگاه به سال ۱۳۴۸ بازمی‌گردد لذا از عمر بسیاری از فضاهای این فرودگاه بیش از ۵۰ سال می گذرد و نیازمند توجه مسئولین است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی یک‌سال گذشته طرح‌های متعددی با اعتبار 350 میلیارد ریال به منظور بهبود سیما و منظر فرودگاه یزد نظیر بازپیرایی، محوطه سازی و نورپردازی اجرایی شده است.

مدیر کل فرودگاه های استان افزود: طی یک سال گذشته ظرفیت پارکینگ‌های مسقف فرودگاه استان یزد افزایش دو برابری را تجربه کرد. هر چند پارکینگ روباز فردگاه گنجایش هزار خودرو را نیز دارد اما با توجه به شرایط آب و هوایی استان تلاش داریم تا ظرفیت پارکینگ‌های مسقف را بیش از پیش افزایش دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به دستاوردهای دولت آیت الله شهید رئیسی در حوزه حمل و نقل هوایی استان تصریح کرد: تأسیس شرکت هواپیمایی «یزد ایر» و افزایش وسعت فرودگاه یزد را دو اقدام ماندگار دولت سیزدهم می دانم.

دهقان تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۲۵ درصد پروازهای فرودگاه یزد توسط شرکت هواپیمایی «یزد ایر» انجام می‌شود و اعزام زائرین یزدی اربعین سال گذشته از نقاط درخشان کارنامه این شرکت است.

وی در توضیح وسعت یافتن فرودگاه یزد نیز گفت: وسعت کنونی فرودگاه یزد ۵۷۰ هکتار است که با توجه دولت سیزدهم ۵۰۰ هکتار از زمین‌های جنب فرودگاه نیز به این فضا افزوده شده و فرودگاه یزد را به بزرگترین فرودگاه کشور تبدیل خواهدکرد.

فعالیت ترمینال بار فرودگاه یزد

مدیر کل فرودگاه های استان یزد عنوان کرد: خوشبختانه ترمینال بار هوایی فرودگاه یزد طی یک ماه راه اندازی شده و در تلاش هستیم با این ظرفیت در حوزه صادرات فعالیتهای موثری داشته باشیم.

دهقان بیان داشت: ۸۰ درصد از پروازهای یزد به مقصد تهران، ۱۰ درصد به مقصد مشهد و ۱۰ درصد به سایر مقاصد از جمله بندرعباس، نجف‌اشرف و مدینه انجام می شود.

وی گفت: هم اکنون در فرودگاه یزد ۱۰۰ تا ۱۱۰ پرواز در هفته انجام می شود که در زمان اعزام‌ زائران خانه خدا به ۱۳۰ پرواز در هفته نیز می رسد.

کد خبر: ۲۹۰٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 13
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • Kia IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
      11 9
      دیگه چه شود شهری که خیابان نداره همش ترافیک.
      • امیرحسین IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
        9 6
        اگر شهرستانی ها غربتی باافغانی ها ازاین شهره برن میبینی ک شهر یزد چقدخوب وخلوت میشه
    • علی حسینی یزدی DE ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
      7 0
      ببخشید ایشون یا معنی شهر فرودگاهی را نمی‌داند یا فرودگاه‌های دنیا را ندیده
    • علی IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
      4 0
      بلوار‌ولایت‌خیلی‌افتضا‌عه‌..کاش‌یه‌فکری‌برا‌بلوار‌ولایت‌مکردن
    • اسی بی مغز IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
      3 0
      خوبه ولی به شرطی که اول فرهنگ دوچرخه سواری رو افزایش بدین چون خیابانها تنگ وباریکه واگر قرار باشه از نظر توریستی هم پیشرفت داشته باشید امکان داره معضل ترافیک ودیگر مشکلات پیش بیاد.
    • ندا IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
      4 1
      اخه فرودگاهی که فقط روزی دوتا ۳ تا پرواز به تهران داره گسترش با کدوم هواپیما و پارکینگش را برای کی پیخوان گسنرش بدن انگار شهر ارواح
    • LoL IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
      4 0
      خواهشا شهرهای مقصد رو بیشتر کنید یعنی چی فقط ۴ تا شهر پرواز دارید ؟ چه فرودگاهیه این ...
    • موسوی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
      4 0
      اول جاده هاشو آسفالت کنه بعد بره فرودگاه بزنه برا هواپیما. نزدیک 20سال پیش کلنگ بیمارستان قلب در یزد به زمین زده شده هنوز آجر رو آجر نزاشتن حالا ببینیم شهر فرودگاهی شاید زمان نتیجه و نبیره هامون افتتاح بشه
    • محمد IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
      4 0
      همه خیابان یزد خراب و چاله چوله داره وموقع سیل آمدن آب ردشون وا میسته
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
      10 2
      اخراج افغانی ها از کشور باید در اولویت همه چیز باشد. شهر ها پر از افغانی شده.
    • علی IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
      2 1
      زمینهای‌بلوار‌ولایت(تشریفات)که‌برای‌فرودگاهه‌خیلی‌افتضاعه‌کاش‌یه‌فکری‌براش‌مکردن
    • علی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
      2 0
      اول باید میدان وحشت (صنعت) را درست کنند، باید زیر گذر روگذر بشه.
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      3 0
      دیگه شهر یزد مثل قدیم ها خش نیست،،،شده پر از افغانی