۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
گپ منفی میلگرد بازار و بورس کالا

گپ منفی میلگرد بازار و بورس کالا

بازار آهن و فولاد روز گذشته نیز نوسانات متعددی تجربه کرد. بیشترین نوسان افزایشی به قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن اختصاص داشت اما برخی از مقاطع فولادی ثابت اعلام شدند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روز گذشته غالب بازارها شاهد نوسانات جزئی بودند. در بازار آزاد، قیمت دلار ۵۹۲۵۰ تومان اعلام شد که بیانگر تثبیت نرخ آن در نیمه کانال ۵۹ هزار تومانی از ابتدای هفته است. بازار آهن آلات هم در برخی حوزه‌ها همچنان ثابت بود اما میلگرد و تیرآهن بیشترین نوسان قیمت را تجربه کردند.

به این صورت که بازار تیرآهن در غالب مبادی فروش بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار تومان با افزایش قیمت همراه بود به این صورت که قیمت تیرآهن اصفهان امروز بین ۴۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در هر شاخه افزایش یافت که بیشترین نوسان قیمت هم به تیرآهن ۲۰ ذوب آهن اختصاص داشت.

سقف قیمت میلگرد در برخی مبادی تا ۷۰۰ تومان افزایش یافت. کف نرخ‌های پیشنهادی بازار میلگرد به صورت خزنده و بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان در حال افزایش است و به طور کلی بین ۲۵۸۰۰ تا ۲۷۷۰۰ تومان متغیر است.

متوسط قیمت میلگرد در دو هفته گذشته ۱۳۷۰ تومان (حدود ۵ درصد) افزایش یافته است به عنوان نمونه قیمت میلگرد راد همدان ۲۸هزار و ۲۶۵ تومان اعلام شد که از ابتدای خرداد ماه تاکنون بیش از هزار تومان افزایش داشت.

قیمت ورق سیاه در غالب مبادی فروش ثابت بود اما قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی و روغنی با افزایش ۵۰۰ تومانی در برخی مبادی فروش همراه بود. قیمت انواع قوطی و پروفیل و قیمت لوله‌های درزدار و بدون درز نیز عمدتا ثابت اعلام شدند. قیمت نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری رو به افزایش بودند و در غالب کارخانه با افزایش ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومانی عرضه شدند.

عرضه ۱۹۰ هزار تنی میلگرد آجدار
طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۱۹۰ هزار و ۲۱ تن انواع میلگرد آجدار در تالار محصولات فولادی عرضه می‌شود که حجم آن نسبت به عرضه هفته گذشته حدود ۰.۱۸ درصد کاهش داشته است. نرخ پایه این میلگردها به طور میانگین ۲۴۰ هزار و ۱۰۶ ریال (حدود ۲۶ هزار و ۴۱۰ تومان به ازای هر کیلوگرم) تعیین شده است.

نکته قابل توجهی عرضه امروز میلگرد این است که میانگین نرخ پایه عرضه میلگرد در بورس کالا اندکی پایین‌تر از میانگین نرخ بازار آزاد است علاوه بر این، ۶۰ هزار تن (معادل بیش از ۳۰ درصد) از این میلگردها به صورت اعتباری عرضه می‌شود.

کارشناسان معتقدند که عرضه این حجم از میلگرد، به ویژه با سهم قابل توجه عرضه اعتباری، می‌تواند به تضعیف بیشتر بازار دامن بزند.

همچنین حدود ۲۰ هزار و ۷۰۳ تن تیرآهن عرضه می‌شود که قیمت پایه آن ۲۵ هزار و ۴۶۵ تومان در نظر گرفته شده است گفتنی است قیمت تیرآهن در بورس امروز کاهش ۲.۸ درصدی دارد.

مضاف بر این ۷۰۰ تن ورق رنگی عرضه می‌شود و عرضه ورق گرم نیز ۳۷ هزار و ۷۰۰ تن اعلام شده است. قیمت ورق رنی ۴۷ هزار تومان و قیمت ورق گرم ۲۹هزار و ۹۳۲ تومان در نظر گرفته شده است که بیانگر کاهش ۰.۸ درصدی قیمت و ۱.۸ درصدی حجم این محصول است.

کد خبر: ۲۹۰٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha