۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
همکاری با شرکت‌های ایجاد کننده اختلال در عملکرد سازمان بنادر قطع می‌شود
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

همکاری با شرکت‌های ایجاد کننده اختلال در عملکرد سازمان بنادر قطع می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی قطع همکاری با شرکت‌هایی ایجاد کننده اختلال در عملکرد این سازمان را از مهم‌ترین برنامه‌های آتی حوزه فاوا عنوان کرد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر صفایی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با نشست تخصصی حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) این سازمان در بندر ارومیه، بر راهبردهای یکپارچه‌سازی سامانه‌های متعدد تاکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تقویت امنیت شبکه اطلاعات و ارتباطات و نظارت بر رعایت الزامات امنیتی توسط شرکت‌های فعال در بندر و قطع همکاری با شرکت‌هایی ایجاد کننده اختلال در عملکرد این سازمان را از مهم‌ترین برنامه‌های آتی حوزه فاوا عنوان کرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) نیز در این نشست با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر «برنامه جامع تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریا محور» نقش بخش فن آوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در ایجاد زیربنای لازم برای توسعه فعالیت‌های مرتبط را بسیار موثر و حایز اهمیت دانست و ارتقای کیفیت خدمات الکترونیک به مشتریان، پیشبرد و تامین امنیت داده‌ها و اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی را مهم‌ترین اقدامات در دست انجام فاوا برشمرد.

به گفته سعید خورسندی، در این نشست، برنامه‌های هوشمندسازی خدمات دریایی و بندری با هدف کاهش ضرورت مراجعه حضوری ذی‌نفعان به بنادر (در راستای برقراری دولت هوشمند)، ارتقای ویژگی‌های کارکردی اتاق وضعیت بنادر، حذف ثبت دستی آمار در بنادر، تولید سامانه یکپارچه عملیات بندری در راستای یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در ستاد و بنادر (ISMS) در راستای تقویت امنیت شبکه بحث و تبادل نظر می‌شود.

راهکارهای اتصال شبکه‌های OT و IT و وضعیت امنیت اطلاعات شرکت‌های پیمانکار و ترمینال اپراتور در بنادر، تحلیل شاخص‌های کلیدی عملکرد فاوا، تشریح اقدامات حوزه امن‌سازی در راستای الزامات سازمان‌های بالادستی (افتا، پدافند غیر عمل و…) از دیگر برنامه‌های نشست دو روزه فاوا در بندر ارومیه است.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha