۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
کمبود نیروی انسانی توانمند در حوزه دانش بنیان| فارغ التخصیلان با بازار آشنا نیستند 
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛ 

کمبود نیروی انسانی توانمند در حوزه دانش بنیان| فارغ التخصیلان با بازار آشنا نیستند 

گرگان- کریم آبادی، رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان پیشگامان دنیای فناوری گفت: کمبود نیروی انسانی توانمند از معضلات این حوزه است و فارغ التحصیلان دانشگاهی از دانش کافی برای جذب در بازار بهره مند نیستند

محمد کریم آبادی در حاشیه نمایشگاه خدمات کسب و کار گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت ما در حوزه فناوری اطلاعات و خدمات فنی و مهندسی از سال ۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده است و در سال ۹۸ شرکت پیشگامان دنیای فناوری پهنه سبز گلستان را به ثبت رساندیم.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان پیشگامان دنیای فناوری افزود: این شرکت در سه حوزه نرم افزار (سامانه های سازمانی و اتوماسیون های اداری)، سخت افزار و خدمات شبکه فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه ۲۲ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند گفت: امروز فعالیت های خود را از استان خارج و در سطح کشور ارائه می کنیم.

وی بیان کرد: یکی از محصولات نرم افزاری ما سامانه پایش شبکه تلفن همراه بوده که بومی سازی شده و حال استفاده در سراسر کشور است و همچنین سامانه ای دیگر در حوزه بهداشت راه اندازی شده و متولی آن وزارت بهداشت است.

کریم آبادی تصریح کرد: موانع و مشکلات در همه حوزه های بخش خصوصی وجود دارد اما نسبت به گذشته فضا بازتر شده و برای کسانی که تازه کار هستند بازوهای حمایتی ایجاد شده است.

به حوزه دانش بنیان اسم و رسم داده شد است

وی افزود: در بستر پارک علم و فناوری و صندوق های پژوهش حمایت هایی انجام می شود و در واقع به حوزه دانش بنیان اسم و رسم داده شد است.

وی اضافه کرد: افرادی که می خواهند در حوزه فناوری و دانش بنیان فعالیت کنند می توانند با استقرار در کارخانه نوآوری با این فضا آشنا شوند و رشد پیدا کنند.

وی گفت: کمبود نیروی انسانی توانمند از جمله معضلات این حوزه است زیرا فارغ التحصیلان دانشگاهی متاسفانه از دانش کافی برای جذب در بازار بهره مند نیستند که مجموعه ما برای حل این مشکل، آموزش به نیرو ها را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته کریم آبادی، بیمه تامین اجتماعی و مالیات هم از دیگر مشکلات ما بوده که مجبور هستیم که با آن کنار بیایم.

وی تصریح کرد: به دلیل تحریم های اقتصادی برای واردات محصولات دلاری با مشکل مواجه هستیم بنا براین استفاده از محصولات و خدماتی مانند آنچه توسط شرکت ما ارائه می شود که حتی نمونه خارجی هم دارند، بسیار به صرفه است.

جوانان کار خود را از حوزه خدمات آغاز کنند

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان پیشگامان دنیای فناوری گفت: هر ماه محصولات شرکت توسعه پیدا می کند که در نهایت به بهبود خدمات دهی به مردم منتهی می شود.

وی به جوانان توصیه کرد باید ببینند برنامه آنها چیست و ارتقا در هر کاری نیازمند صبوری و برنامه بلند مدت است.

کریم آبادی گفت: اگر می خواهند یک رد پای مثبت از آنها به یادگار بماند از حوزه خدمات شروع کنند زیرا سرمایه آنچنانی نمی خواهد و با کسب یک مهارت طی برنامه پنج ساله می توانند آینده خود و تعدادی دیگر را تضمین کنند.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha