۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
وقفه‌ای در روند نهایی شدن سندهمکاری بیست ساله بین ایران و روسیه انجام نشده است
سرپرست وزارت امور خارجه:

وقفه‌ای در روند نهایی شدن سندهمکاری بیست ساله بین ایران و روسیه انجام نشده است

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد که هیچ وقفه‌ای در روند نهایی شدن سندهمکاری بیست ساله بین ایران و روسیه انجام نشده است.

به گزارش بازار، علی باقری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ابا اشاره به سفر مسکو با حضور وزرای خارجه عضو بریکس اظهار کرد: ایران به عنوان یک قدرت برای اینکه رویکرد خود را جلو ببرد، نیاز دارد آن سیاست را در قالب سازوکار های چندگانه منطقه ای و بین المللی ارائه دهد تا این سیاست با همسویی سایر کشورها بتواند در جایگاه خود قرار گیرد و با همراهی دیگران به هدف نزدیک شود. حضور ایران در بریکس یا شانگهای از این منظر اهمیت راهبردی دارد.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم عضویت ایران در بریکس و شانگهای میراث گرانقدر و مهم آیت الله رئیسی و امیرعبداللهیان است. شخص ایت الله رئیسی تاکید داشتند که عضویت ایران در بریکس در موعد مقرر انجام شود که این کار انجام شد.

باقری افزود: در روز دوم این نشست، جلسه وزرای خارجه بریکس و کشورهای دوست بریکس برگزار شد که نشان داد بریکس مورد اقبال جهانی قرار گرفته است. در حاشیه این نشست، مذاکرات بسیار مهمی با وزرای خارجه سایر کشورها از جمله وزیر خارجه چین، روسیه برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی و روابط دو جانبه داشتیم.

باقری در واکنش به اخبار مربوط به تعلیق توافق همکاری های ایران و روسیه نیز گفت: این خبر واقعیت ندارد. در روز گذشته با وزیر خارجه روسیه ملاقات داشتیم و تاکید کردیم که سند همکاری را نهایی کنیم. مدتی است که این سند بین دو طرف ایران و روسیه در حال بررسی کارشناسی است و باید جلسه‌ای برای نهایی شدن آن برگزار شود. هیچ وقفه‌ای در روند نهایی شدن این سند ایجاد نشده و روال عادی خود را طی می‌کند. وقفه‌ای در دوره گذار دولت در ایران ایجاد نشده است. وزیر خارجه روسیه هم گفت که وقفه‌ای در نهایی شدن سند ایجاد نشده است.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha