۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
ضرورت مشارکت جدی متخصصان و انبوه‌سازان در تولید مسکن
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد

ضرورت مشارکت جدی متخصصان و انبوه‌سازان در تولید مسکن

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در چهاردهمین کنگره ملی مهندسی عمران خواستار مشارکت جدی تمامی مهندسان، متخصصان، برای دستیابی به ارتقای کیفیت ساخت در اجرای نهضت ملی مسکن شد.

به گزارش بازار، با هدف بهره‌مندی مضاعف از مطالعات علمی و پژوهشی، فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان همچنین آخرین دستاوردهای دانش مهندسی عمران برای ارتقا ساخت‌وساز کشور، آیین افتتاح «چهاردهمین کنگره ملی مهندسی عمران» با حضور محمد مهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، استاندار زنجان، شهردار زنجان، رئیس دانشگاه زنجان و رئیس کنگره، تعدادی از مدیران و اعضای هـیئت‌علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اساتید، پژوهشگران و متخصصان جامعه دانشگاهی و مهندسی کشور همچنین فناوران، انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای حوزه ساخت‌وساز در محل مرکز همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان، برگزار شد.

محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این آیین افتتاح، ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی و تبریک ایام فرخنده و اعیاد پیش رو در ماه پرفیض ذیحجه، از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد علمی مهم به ویژه دانشگاه زنجان قدردانی کرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و اجرایی موجود را درجهت ارتقای حوزه ساخت‌وساز کشور را، بسیار مهم، حیاتی و اجتناب‌ناپذیر ارزیابی کرد.

حیدری بهره‌مندی از دستاوردهای رویدادهای علمی مهندسی در کشور به‌ ویژه کنگره‌های ملی و بین‌المللی مهندسی عمران که به‌صورت مستمر و متناوب با هم‌افزایی دانش مهندسی موجود در قاطبه‌ دانشگاه‌های کشور برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود را، ظرفیت بسیار ذی‌قیمتی برای ارتقای کیفیت ساختمان، مسکن و ابنیه فنی در حوزه ساخت‌وساز کشور دانست.

وی با اشاره به «قانون جهش تولید» و پروژه «نهضت ملی مسکن» به‌عنوان ابر پروژه تعریف‌شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در عرصه ساخت مسکن به‌ویژه برای اقشار کمتربرخوردار جامعه، خواستار مشارکت جدی تمامی مهندسان، متخصصان، فناوران، انبوه‌سازان، صاحبان حرفه، همچنین تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای صنعت ساختمان کشور، برای دستیابی به ارتقای کیفیت ساخت، تسریع در زمان اجرا و کاهش قیمت تمام‌شده در این ابرپروژه کم‌نظیر حوزه ساخت‌وساز کشور شد.

حیدری تاکید کرد: تبیین مقوله صنعتی‌سازی، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور، مطلوب و قابل‌قبول است. حلقه گمشده در این بخش، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع، تغییر رویکرد تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران، مدیران، مهندسان و دست‌اندرکاران حوزه ساخت‌وساز کشور است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، نظر به قرارگرفتن در آستانه ابلاغ ویرایش جدید آیین‌نامه ارتقا کیفیت ساختمان‌ها در برابر زلزله (آیین‌نامه ٢٨٠٠) که توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با مشارکت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی موجود و هم‌اندیشی با قاطبه‌ی اساتید مهندسی عمران کشور حاصل شده، آمادگی کامل این مرکز را برای استفاده از آخرین نقطه‌نظرات نافذ و پیشنهادهای فنی مهم اساتید، صاحب‌نظران و مهندسین خدوم کشور درجهت دستیابی به ساخت‌وساز پایدار در پهنه کشور را، اعلام کرد.

در انتهای آیین افتتاح چهاردهمین کنگره ملی مهندسی عمران، تفاهم نامه علمی، پژوهشی و آموزشی فی‌مابین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دانشگاه زنجان منعقد گردید.

لازم به ذکر است کنگره‌های ملی و بین‌المللی مهندسی عمران به‌عنوان بزرگترین رویـداد علمی سالانـه مهندسی عمران در سطح کشور و تحت‌نظارت هیئت‌امناءِ متشکل از نمایندگان ۱۶ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور است. چهاردهمین دوره ملی آن، با مشارکت اساتید، مهندسین، متخصصین و علاقه‌مندان به حوزه ساخت‌وساز با برگزاری کارگاه‌های متنوع تخصصی طی روزهای ٢٢و ٢٣ خردادماه سال جاری، در دانشگاه زنجان، در حال برگزاری است.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha