۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
توسعه بندر شهید رجایی در راستای اشتراک گذاری ظرفیت‌های بندری با کشورهای همسایه
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

توسعه بندر شهید رجایی در راستای اشتراک گذاری ظرفیت‌های بندری با کشورهای همسایه

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آماده سازی اراضی بیش از دو هزار هکتار بندر شهید رجایی در راستای سیاست‌گذاری‌های دولت سیزدهم برای افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی خبر داد.

به گزارش بازار، حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: دولت سیزدهم جزو معدود دولت‌هایی است که به حوزه دریا نگاهی ویژه دارد و در همین راستا گام‌های بلندی در دولت سیزدهم برداشته شد.

وی ادامه داد: ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه در محور توسط رهبر معظم انقلاب در این دولت نیز نشان از مناسب دیده شدن دولت برای اجرای این سیاست‌ها در کشور است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی در بیان اقدامات شاخص دولت سیزدهم در بندر شهید رجایی گفت: تکمیل مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی یکی از گام‌های بلند دولت سیزدهم است که ظرفیت کانتینری آن از شش میلیون TEU به هشت میلیون TEU افزایش یافته است.

عباس‌نژاد ادامه داد: یکی دیگر از گام‌های بلندی دولت سیزدهم در راستای ارتقای ظرفیت‌ها و توان عملیاتی بندر شهید رجایی، طرح توسعه پس‌کرانه بندر شهید رجایی است که یکی از آینده‌دارترین طرح‌های بندری کشور به شمار می‌آید.

پل دسترسی بندر شهید رجایی و اراضی۲ هزار و ۷۰۰ هکتاری؛ بزرگترین پشتیبان در توسعه اقتصاد دریا محور

وی در این رابطه توضیح داد: کل مساحت بندر شهید رجایی با تمام ظرفیت‌سازی‌هایی که تا قبل دولت سیزدهم انجام شده، ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بود اما دولت سیزدهم اقدام به توسعه پهنه‌ای جدید به عنوان اراضی پشتیبان و پس‌کرانه کرده که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مساحت دارد اما به اراضی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری معروف است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اضافه شدن این اراضی که برای اتصال بین آن با بندر فعلی، عملیات اجرایی احداث پل دسترسی بندر نیز با سه هزار میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است، ظرفیتی معادل با ظرفیت فعلی بندر شهید رجایی ایجاد خواهد شد که می‌تواند یکی از بزرگترین پهنه‌های پشتیبان در توسعه اقتصاد دریا محور باشد.

به گفته عباس‌نژاد؛ مرحله نخست این طرح در روزهای گذشته با هدف احداث بخشی از تاسیسات زیربنایی در زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۴۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال آغاز شده است‌.

گفتنی است؛ هفته گذشته ۱۳ خرداد ماه در آیین بهره‌برداری از هفت طرح دریایی و بندری استان هرمزگان به دستور وزیر راه‌وشهرسازی، عملیات اجرایی طرح‌های سرمایهگذاری توسعه پایانه مکانیزه مواد معدنی و احداث پایانه مکانیزه غلات به عنوان طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به عنوان دستاوردهای شاخص دولت رییس جمهور شهید نیز آغاز شد.

کد خبر: ۲۹۰٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • قاسم بندرعباس IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      0 0
      واقعا اگه کسی کار سراغ داره به من زنگ بزنه پالایشگاه آلومینیوم ،بندر شهید رجایی 09164291491