۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
شبکه بانکی مکمل رشد شرکت های دانش بنیان | مشارکت بانک تجارت گلستان در تامین مالی زنجیره تامین
مدیریت شعب بانک تجارت گلستان مطرح کرد؛

شبکه بانکی مکمل رشد شرکت های دانش بنیان | مشارکت بانک تجارت گلستان در تامین مالی زنجیره تامین

گرگان- صداقت، مدیریت شعب بانک تجارت گلستان گفت: همه فعالیت های اقتصادی نیازمند یک شبکه مالی هستند تا بتوانند با حمایت های به موقع دو طرف به بازدهی بالاتری برسند.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن صداقت در نشست حاشیه ای نمایشگاه خدمات کسب و کار گلستان اظهار کرد: همه فعالیت های اقتصادی به موازات کسب و کاری که دارند همیشه باید توسط گروه مالی یا یک شبکه بانکی حمایت شوند تا مسیر رشد را به خوبی طی کنند.

مدیریت شعب بانک تجارت گلستان با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان به دنبال این هستند که ارزش افزوده فراوانی را تولید کنند، افزود: اگر در کنار این مجموعه ها یک شبکه مالی قرار بگیرد، با اتصال به آن، کسب و کار موفق تری خواهند داشت.

وی ادامه داد: در بانک تجارت برای مشاغل مختلف پنل هایی را تعریف کردیم، در این نمایشگاه وجود غرفه های مختلف کسب و کار از آموزش تا تولید و حتی صادرات به مقصد اروپا یا کشورهای دیگر را انجام می دهند و سوال من از غرفه دارها این بود که شما منابع مالی را از کجا تامین می کنید و شبکه ای که می تواند با مهارت و به موقع کار فنی عرضه کند، کجاست؟

وی گفت: قطعا شرکت ها برای تهیه ارز به صرافی و یا به شبکه بانکی مراجعه می کنند و ما این افتخار را داریم در بانک تجارت گلستان در بخش ارز و در بالاترین شبکه نفوذ بازار و در رتبه یک قرار داشته باشیم.

صداقت گفت: بانک تجارت به واسطه واحد مستقلی که در این حوزه تعریف کرده و فعالیت های اکتیو و مهیا، توانسته حامی تولید در بخش های مختلف باشد و در تسریع امور شرایط بهتری را فراهم کند.

تامین مالی زنجیره تامین برای زعفران، دام و طیور و صنعت کشاورزی

وی بیان کرد: این بانک توانسته بهترین خدمات و مشاوره را در زمان مناسب به مشتریان و واحدهای تولیدی ارائه دهد.

مدیریت شعب بانک تجارت گفت: از دیگر اقدامات این بانک می توان به تامین مالی زنجیره تامین در گلستان اشاره کرد که برای زعفران، دام و طیور و صنعت کشاورزی می توان آن را به طور محسوس دید.

صداقت با بیان اینکه تامین مالی روش های نوین دارد، گفت: در روش های کلاسیک تولید کنندگان به عنوان استقراض، منابعی را دریافت می کردند اما امروز برای یک زنجیره تولید منابع مالی تعریف می شود.

صداقت با اشاره به معایب روش های کلاسیک تامین منابع مالی از بانک گفت: در روش کلاسیک هر واحد، براساس گردش مالی و میانگین تسهیلات دریافت می کند، این واحد ها از تامین مواد اولیه برای تولید تا واحدهای بسته بندی بازار را شامل می شوند که در نتیجه قیمت نهایی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: اما در روش نوین، منابع مالی یه یک زنجیره تزریق شود و اینگونه هم بانک نیاز به منابع مالی زیادی ندارد و هم نرخ نهایی را کمتر خواهد کرد و در نهایت فرایند بروکراسی را از بین ببرد.
صداقت گفت: در یک سامانه همه این زنجیره تعریف شده است و بانک به سربرگ این زنجیره ها متصل می شود و باقی زنجیره هماهنگی و همکاری را انجام می دهند، واحد شماره یک از واحد شماره دو با تضمین ضمانت بانکی خرید می کند و بانک تجارت این تسهیل گری را برای زنجیره های تولید انجام می دهد.

مدیریت شعب بانک تجارت با بیان اینکه منابع مالی با توجه به گستردگی هر زنجیره پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: با اجرای این کار انحراف منابع کمتر خواهد شد و پول از مسیر خودش خارج نمی شود و همه زیر نظر بانک انجام می شود.

کد خبر: ۲۹۰٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha