۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۱
آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی ۷ سد استان بوشهر
معاون عمرانی استاندار بوشهر تشربح کرد؛

آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی ۷ سد استان بوشهر

بوشهر- معاون عمرانی استاندار بوشهر، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی ۷ سد استان بوشهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدهادی رستمیان سه شنبه شب در برنامه زنده رادیویی "مردم و مسئولان" به تشریح وضعیت سدهای استان بوشهر پرداخت و جزییات پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را بیان کرد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به سد دالکی اظهار داشت: عملیات اجرایی سد دالکی در سال ۱۳۹۲ آغاز شد و در شروع دولت سیزدهم حدود ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: اعتبار این طرح ۵ هزار میلیارد تومان است که با تلاش شبانه روزی دولت سیزدهم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی برخوردار است و تا سال ۱۴۰۵ وارد مدار بهره برداری می شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به سد دشت پلنگ خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی سد دشت پلنگ سال ۱۴۰۰ آغاز شد و این در حالی است که ابلاغ قرارداد این پروژه سال ۱۳۹۳ بوده است.

رستمیان تصریح کرد: سد دشت پلنگ با اعتبار ۲۲۳ میلیون یوان( فاینانس خارجی) + ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال ۱۴۰۴ وارد مدار بهره برداری می شود.

رستمیان به وضعیت سد اخند اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی سد اخند سال ۱۳۹۷ آغاز شد و سرمایه گذاری این پروژه ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی سد اخند به ۹۰ درصد رسیده و در مرحله آبگیری قرار دارد و سال آینده به طور کامل به بهره برداری می رسد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر به سد باهوش اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی سد باهوش سال ۱۴۰۱ آغاز شد و بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری شده است.

رستمیان ابراز داشت: پیشرفت فیزیکی سد باهوش ۳۲ درصد است که سال ۱۴۰۴ وارد مدار بهره برداری می شود.

وی به وضعیت سد دهرود اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی سد دهرود با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ آغاز شد و اکنون از پیشرفت فیزیکی ۵ درصدی برخوردار است و برآورد می شود سال ۱۴۰۵ وارد مدار بهره برداری شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت سد باغان برای کشاورزان تصریح کرد: عملیات اجرایی سد باغان سال ۱۳۹۸ آغاز شد و این در حالی است که ابلاغ قرارداد این پروژه سال ۱۳۹۳ بوده است.

رستمیان خاطر نشان کرد: سد باغان با سرمایه گذاری ۳۳۳ میلیون یوان ( فاینانس خارجی) + ۵۰۰ میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی شده است.

وی یادآور شد: پیشرفت فیزیکی سد باغان ۹۲ درصد است و به مرحله آبگیری رسیده و امسال وارد مدار بهره برداری می شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به تلاش برای تکمیل سد خاییز تنگستان گفت: عملیات اجرایی سد خاییز در تنگستان در سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

رستمیان اضافه کرد: این پروژه با اعتبار بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان اجرایی شده و در سال ۱۴۰۲ با تلاش شبانه روزی دولت سیزدهم، آب این سد برای کشاورزان تنگستان رهاسازی شد تا وعده صادق شهید آیت الله رئیسی محقق شود.

کد خبر: ۲۹۰٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha