۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
پیش‌بینی ارزآوری ۳۰۰ میلیون دلاری خرما در سال جاری
رئیس انجمن ملی خرمای ایران اعلام کرد

پیش‌بینی ارزآوری ۳۰۰ میلیون دلاری خرما در سال جاری

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: امسال با حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی ممنوعیت‌های صادراتی برای خرما اعمال نشد و ما امیدواریم تا پایان سال زراعی به ۳۰۰ میلیون دلار ارزآوری از صادرات محصول خرما برسیم.

به گزارش بازار، محسن رشید فرخی رئیس انجمن ملی خرمای ایران در حاشیه سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران آگروفود، اظهار کرد: ما دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، تولید حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن خرما در سال و گردش مالی بالای یک و نیم میلیارد دلار نیازمند همراهی بیشتر با بازارهای جهانی و توجه ویژه به این محصول است.

وی افزود: رقبای قدرتمند خرمای ایران در جهان عربستان سعودی، مصر و تونس هستند که انجمن خرمای ایران در تلاش است تا تولیدکنندگان این محصول هم‌تراز با سطح جهانی فعالیت کنند تا بازارهای هدف را از دست ندهیم.

رشید فرخی ادامه داد: ما در انجمن خرمای ایران دارای سه کمیته تولید، صنایع تبدیلی و صادرات هستیم و سعی کردیم از این طریق با ذی‌نفعان ارتباط مستقیم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امسال با حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی ممنوعیت‌های صادراتی برای خرما اعمال نشد و ما امیدواریم تا پایان سال زراعی به ۳۰۰ میلیون دلار ارزآوری از صادرات محصول خرما برسیم.

کد خبر: ۲۹۰٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha