۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
آمریکا قصد دارد کشورهای مستقل را مجازات کند
سرپرست وزارت امور خارجه:

آمریکا قصد دارد کشورهای مستقل را مجازات کند

باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه رایزنی‌های خود در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس، با سرگئی آلینیک، وزیر امور خارجه بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش بازار، سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار اظهار داشت: آنچه باعث نزدیکی دو کشور می‌شود، باور به استقلال و رهایی از سلطه بیگانگان و مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا است و به‌ همین دلیل یکجانبه‌گرایی آمریکا به صورت ناعادلانه با تحریم‌ها قصد دارد کشورهای مستقل را مجازات کند و ۲ کشور هدف مشترکی در صیانت از حاکمیت و استقلال خود دارند و باور به استقلال و هدف مشترک برای صیانت از استقلال تعاملات ما را مستحکم، پایدار و راهبردی می‌نماید.

باقری تاکید کرد: جمهوری اسلامی در هر سازوکاری که بتواند چندجانبه گرایی را در عرصه جهانی تقویت نماید، حمایت می‌کند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از این دیدار تاکید کرد: کشورهای مستقل باید برای توقف جنایات صهیونیستی در غزه فعالانه عمل کنند و کمک به مردم غزه یک وظیفه انسانی است و نباید در حمایت از مردم فلسطین تردیدی به خود راه بدهیم و سکوت در برابر جنایات صهیونیست‌ها به معنی تایید ترویج تنش و ناامنی در جهان است و باید تلاش کنیم این جنایات هر چه زودتر متوقف شود و جنایتکاران به دست عدالت سپرده شوند.

سرگئی آلینیک، وزیر خارجه بلاروس نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از دومین دیدارش با سرپرست وزارت امور خارجه بعد از دیدار نخست در مراسم ادای احترام به شهدای پرواز اردیبهشت در تهران گفت: من شخصا افتخار آشنایی و همکاری با دکتر امیرعبداللهیان داشتم و آخرین بار هم در نشست بریکس خدمت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شما بودم و این ضایعه اندوهبار را بار دیگر به دولت و مردم ایران تسلیت می‌گویم.

وی همچنین با اشاره به امضای اسناد متعدد همکاری و همچنین آغاز طرح های مشترک بین دو کشور تاکید کرد: ما فعالانه برای تحقق و اجرای این توافقات و طرح‌ها تلاش می‌کنیم.

سرگئی آلینیک افزود: روابط ما همواره بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک بوده است و در سطوح ۲ جانبه و همکاری در مجامع بین‌المللی و حمایت متقابل در سازمان‌ ملل و دیگر سازمان‌ها مثل شانگهای و بریکس برای شکل‌گیری جهان چند قطبی و تقویت چندجانبه‌گرایی همکاری می‌کنیم.

کد خبر: ۲۹۰٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha