۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴
واردات ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو سواری از ابتدای سال

واردات ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو سواری از ابتدای سال

رئیس کل گمرک ایران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۲۰ خرداد تعداد ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو سواری نو وارد محوطه های گمرکی شده است.

به گزارش بازار، محمد رضوانی‌فر در گزارش جدیدی آخرین وضعیت واردات خودروی سواری به کشور را تشریح و اظهار کرد: هم اکنون ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودروی سواری در محوطه‌های گمرکی موجود است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۲۰ خرداد تعداد ۴ هزار و ۱۵ دستگاه خودرو سواری نو از گمرکات کشور ترخیص قطعی و وارد کشور شده که ارزش این تعداد خودروهای وارداتی به کشور ۸۸ میلیون دلار است.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۲۲ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۱۸ میلیون دلار وارد کشور شده است، گفت: تعداد خودروهای ترخیص قطعی شده از گمرکات و وارده به کشور در سال جاری، معادل ۴۰ درصد از خودروهای وارداتی در کل سال ۱۴۰۲ بود.

رضوانی‌فر در خصوص تعداد خودروهای وارد شده به کشور و موجود در محوطه‌های گمرکی، ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو سواری وارد کشور شده و در محوطه گمرکی موجود است.

به گفته وی، از مجموع خودروهای موجود در محوطه گمرکی ۶ هزار و ۴۳۴ دستگاه به گمرک اظهارشده و در حال انجام تشریفات گمرکی است و تعداد ۶ هزار و ۲۷۰ دستگاه هنوز به گمرک اظهار نشده است.

رئیس کل گمرک ایران گفت: از تعداد خودروهای اظهارشده به گمرک، ۱۰۰۰ خودروی دیگر در چند روز آینده از گمرک ترخیص قطعی می شود.

کد خبر: ۲۹۰٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha