۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
بهترین محدوده تقاضا برای خرید مس کدام است؟
تحلیل تکنیکال قیمت مس

بهترین محدوده تقاضا برای خرید مس کدام است؟

قیمت جهانی مس اخیرا شروع به اصلاح کرده است که بنظر میرسد اهداف بالاتری را در سال های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ به دلیل افزایش تقاضا لمس خواهد کرد که بهترین محدوده برای خرید ۸۷۷۰ دلار میباشد.

هادی بهرامی؛ بازار: مس به دلیل کاربرد در هر دو حوزه صنایع زیرساختی (صنایع تأمین‌ کننده بستر برای تولید صنعتی) و صنایع مدرن (صنایع تولیدی مدرن) بیش از صد سال است به عنوان یک پیش ‌نیاز کلیدی برای صنایع دنیا مطرح بوده است. فلز مس گرچه به اندازه طلا ارزشمند نیست ولی در صنایع مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد و همین مورد باعث میشود که قیمت آن به دنبال افازیش تقاضا رشد داشته باشد و روند صعودی را تحت هر شرایطی در بازه بلند مدت حفظ کند. به طور کلی، تحلیلگران بر این باورند که قیمت جهانی مس سال ۱۴۰۳ را با افزایش غافلگیرانه ای پشت سر خواهد گذاشت و سقف های بالاتری را به ثبت خواهد رساند. در ادامه به تحلیل تکنیکال قیمت جهانی مس میپردازیم تا سرمایه گذاران، صاحبان کسب و کار ها و سهامداران با آگاهی بیشتری اقدام به خرید و فروش کنند.


تحلیل تکنیکال بلند مدت
قیمت مس طی ۲ سال اخیر با افزایش ۵۹ درصدی از محدوده ۶۹۸۰ دلار به ۱۱۱۰۷ دلار رسید که پس از ایجاد سقف تاریخی جدید (ATH) شروع به اصلاح ۱۱.۵ درصدی کرد و در حال حاضر در محدوده ۹۸۷۵ دلار قرار دارد. محدوده ۶۹۸۰ دلار یک کف عمیق به حساب می آید که قیمت پس از رسیدن به آن توانست به سمت اهداف بالاتر پرتاب شود؛ البته در نظر داشته باشید که نوسان قیمت های جهانی فلزاتی مثل طلا، مس و نقره در مقابل بازار های مالی چندان زیان نیست.

بنظر میرسد قیمت مایل به ریزش بیشتری دارد و اگر حمایت ۹۷۷۳ دلار را از دست بدهد، حمایت معتبر و اثبات شده ۸۷۷۰ دلار در دسترس خواهد بود که میتوان به عنوان سکوی پرتاب به آن نگاه کرد. مقاومت ۱۰۸۰۰ تومان یک محدوده بسیار قوی محسوب میشود که سطح برخورد چند پیوت به صورت استاتیک میباشد و در صورت شکست آن، قیمت میتواند تا اهداف ۱۳۲۰۰ و ۱۴۷۵۰ دلار رشد داشته باشد. کف عمیق ۶۹۸۰ دلار یک ناحیه مطمئن است ولی بعید است قیمت به آنجا برسد؛ زیرا نوسانات فلزات جهانی کم است و بازار کشش این میزان ریزش را ندارد.

بهترین محدوده تقاضا برای خرید مس کدام است؟


در حالت کلی اگر بخواهیم از دورنما به قضیه نگاه کنیم، باید گفت که قیمت جهانی مس و به دنبال آن، سهام و اقلام و کالا های مرتبط با مس هم رشد خوبی کرده اند که احتمالا یه ریزش سطحی داشته باشند. کف ۸۸۷۰ دلار محدوده خوبی جهت خرید های بیشتر و لحاظ کردن آن در کسب و کار ها میباشد و در بلند مدت نیز اهداف بالاتری را برای قیمت مس در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ متصور هستیم.

کد خبر: ۲۹۰٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha