۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
تولیدکنندگان برای افزایش کیفیت و رضایت مصرف‌کننده سرمایه‌گذاری کنند
مقام وزیر صمت در امور بازرگانی:

تولیدکنندگان برای افزایش کیفیت و رضایت مصرف‌کننده سرمایه‌گذاری کنند

مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: کیفیت مهم‌ترین شاخص در حمایت از مصرف‌کننده است که باید برای تولید و توزیع کالاهای با کیفیت که حق مصرف‌کننده است هزینه کرد.

به گزارش بازار، سید مهدی فرحی امروز (دوشنبه ۲۱ خرداد) در بیست و دومین همایش ملی روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اظهار داشت: تولیدکنندگان باید کالاها و خدمات پس از فروش مناسبی برای مصرف‌کنندگان ارایه کنند.

وی افزود: اکنون توزیع بیساری از کالاها، سنتی است و سازوکارهای مناسب برای توزیع وجود ندارد؛ باید اقدامات کارآمدی ارایه و در کنار آن نظارت و بازرسی برای ارتقای کیفیت در نظر گرفته شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با انتقاد از کم فروشی و گران فروشی، گفت: امروز ادبیات دنیا از مدیریت رضایت مشتری و شاخص‌های ارزیابی رضایت مشتری سخن می‌گوید و دانشگاه‌ها در مقاطع تکمیلی این امور را آموزش می‌دهند و بر کیفیت تاکید می‌کنند.

فرحی اضافه کرد: کیفیت و قیمت محصول، تحویل به موقع، خدمات پس از فروش و تنوع محصول شاخص‌هایی است که در کسب رضایت مشتری در دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مشتری‌مداری و اینکه صدای مشتری بر دو نوع است، گفت: نوع اول را همه می‌شنوند و به زمان حال برمی‌گردد و صدای دوم دربردارنده انتظارات آینده مشتری است.

قائم مقام صمت در امور بازرگانی تصریح کرد: کیفیت یعنی رضایت مشتری و برای آن باید هزینه‌کرد در غیر این صورت باید برای شکست هزینه داد.

فرحی با بیان اینکه تنظیم بازار، هنر در برقراری تعادل است، گفت: این امر ۶گام را می‌طلبد. گام اول تولید است، گام دوم تامین و در صورت لزوم از مسیر واردات است. گام سوم صادرات در شرایط مازاد تولید و سه گام دیگر مربوط به مصرف‌کننده است.

وی خاطرنشان کرد: گام اول توزیع، گام دوم نظارت و بازرسی و گام سوم تعزیرات در جایگاه مشت محکم بر کم‌فروشان و گران فروشان است.

به گزارش ایرنا، همایش ملی حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده، با هدف افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات در جهت ارائه محصولات کیفی، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرف‌کنندگان برگزار شد.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌عنوان متولی برگزاری این همایش از سال ۱۳۸۰، بنگاه‌های اقتصادی برتر حامی حقوق مصرف‌کننده را طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و مدیران بنگاه‌های اقتصادی منتخب، به عموم مردم معرفی و با اعطای گواهینامه و تندیس‌های ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از آنها تقدیر کرد.

کد خبر: ۲۹۰٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha