۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
گردش مالی ۶۰۰ همتی دانش بنیان‌ها در سال گذشته
معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی اعلام کرد

گردش مالی ۶۰۰ همتی دانش بنیان‌ها در سال گذشته

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، گفت: این شرکت‌ها در سال گذشته اشتغال تخصصی ۴۰۰ هزار نفری را رقم زدند.

به گزارش بازار، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، رضا اسدی فرد با اشاره به نقش آفرینی اثربخش شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه اقتصاد، خلق ارزش افزوده و ایجاد اشتغال گفت: با توجه به رشد ۲۰ درصدی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، توانستند اشتغال تخصصی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفری را به ارمغان بیاورند و گردش مالی قریب به ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی را تا پایان سال گذشته رقم بزنند.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی بیان کرد: در حال حاضر قریب به ۱۰هزار شرکت دانش‌بنیان به ثبت رسیده‌اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۷۵۰ شرکت دانش‌بنیان «نوپا»، بیش از دو هزار و ۳۲۰ شرکت دانش‌بنیان «نوآور» و بالغ بر ۸۶۰ شرکت نیز از دانش‌بنیان‌های «فناور» هستند.

وی با اشاره به برنامه معاونت علمی برای حمایت از توسعه و هم‌افزایی شرکت‌های دانش‌بنیان فناور گفت: حمایت‌های مختلفی در ذیل قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای حمایت از تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فناور پیش‌بینی شده است که به مسیر رشد و اثرگذاری هرچه بیش‌تر این شرکت‌ها را فراهم می‌کند. همچنین با توجه به انگیزه‌ها و ظرفیت‌هایی که در شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا وجود دارد از سوی معاونت علمی و نیز صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه‌های حمایتی مختلفی از جمله تسهیلات قرض‌الحسنه، حمایت از همکاری و به هم پیوستن شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و تولید محصول مشترک برای ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا به فناور در نظر گرفته شده است.

اسدی فرد تاکید کرد: با توجه به رشد سال گذشته شرکت‌ها، ظرفیت‌های خوبی که سال گذشته برای حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری اختصاص داده شده، پیش بینی می‌شود شرکت‌های دانش‌بنیان امسال رشد بیش‌تری نسبت به سال قبل خود داشته باشند.

کد خبر: ۲۹۰٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha