۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
تردد ۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور
رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست خبرداد

تردد ۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور

گل علیزاده، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست، از تردد ۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مراسم رونمایی از اقدامات دستگاه‌ها در خصوص کاهش آلودگی هوا با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست، معاون وزیر صمت و معاونین وزارت خانه‌های کشور و بهداشت، صبح دوشنبه ۲۱ خرداد در سالن همایش‌های بین المللی محیط زیست برگزار شد.

داریوش گل علیزاده رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست، با بیان اینکه ۶۹ درصد آلاینده مربوط به هفت حوزه است، افزود: بخشی عظیمی ازآلاینده‌ی هوای کشور مربوط به خودروها است.

وی افزود: طبق اصلاحیه قانون هوای پاک و اعمال سن فرسودگی، از ۲۷ میلیون خودروی عامل کشور، تعداد ۷ میلیون دستگاه به سن فرسودگی رسیده است.

به گفته معاون هوای سازمان محیط زیست، بخشی از خودروهای تولیدی کشور باید بر اساس گواهی اسقاط تولیدشود و خودروسازان مکلف به اجرای این قانون هستند.

گل علیزاده به حداقلی شدن وابستگی مراکز استقاط به منابع دولتی اشاره کرد و افزود: استفاده از بخش خصوصی می‌تواند در سرعت بخشی به اسقاط خودروهای فرسوده مؤثر باشد.

وی ادامه داد: موضوع تسهیلات برای نوسازی وسایل نقلیه از جمله موضوعات مورد پیگیری سازمان محیط زیست بود واکنون میزان تسهیلات در ظرف حداقلی قرار دارد.

معاون سازمان محیط زیست گفت: میانگین فرسودگی حمل و نقل عمومی ۸۰ درصد است و این تعداد برای اتوبوس‌ها و ون‌ها ۱۰ درصد و برای اتوبوس‌های داخل شهری ۶۰ درصد است.

گل علیزاده افزود: در حال حاضر ۲۶ شهر و ۷ کلانشهر کشور درگیر آلودگی هوا هستند و بخشی از اینآلاینده‌ی مربوط به گرد و غبار است که در استان‌های جنوبی و مرکزی بیشتر است.

کد خبر: ۲۹۰٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha