۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
نرخ بیکاری در یزد ۴ درصد کاهش یافت| رتبه اول اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

نرخ بیکاری در یزد ۴ درصد کاهش یافت| رتبه اول اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

یزد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۱.۸درصد بوده که با تلاش‌های دولت در سال ۱۴۰۲ نرخ بیکاری به هفت درصد رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد، محمدرضا فلاحتی اظهار کرد: براساس آمار و سامانه رصد اشتغال در سال ۱۴۰۰ تعهد اشتغال ۱۴ هزار و ۳۵۱ نفر داشته‌ایم که به میزان ۹۰ درصد تحقق یافته و برای ۱۲ هزار و ۹۶۹ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی تعهد اشتغال دولت در استان یزد در سال ۱۴۰۱ را ۱۸ هزار و ۹۸۱ نفر اعلام کرد و افزود: در این سال اشتغال ایجادشده بیش از میزان تعهد بوده و زمینه اشتغال برای ۲۳ هزار و ۹۵۸ نفر ایجاد شد که شاهد تحقق ۱۲۶ درصدی بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز میزان اشتغال ایجادشده بالاتر از حد تعهد بود؛ تعهد اشتغال در این سال ۲۳ هزار و ۹۸۵ نفر بود؛ این در حالی است که اشتغال ۱۱۸ درصدی محقق شده و زمینه اشتغال برای ۲۸ هزار و ۲۰۱ نفر ایجاد شد.

فلاحتی در تشریح روند نرخ بیکاری در دولت سیزدهم بیان کرد: نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۱.۸ درصد بوده و در سال ۱۴۰۱ به ۹.۲ درصد رسید؛ این روند ادامه داشت و در سال ۱۴۰۲ نرخ بیکاری به هفت درصد رسید.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری مردان در سال ۱۴۰۰ را ۵.۶ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ نرخ بیکاری مردان به ۳.۲ درصد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد ادامه داد: شاخصه نرخ بیکاری زنان نیز در دولت سیزدهم روال کاهشی داشته است؛ نرخ بیکاری زنان در سال ۱۴۰۰ به میزان۱۳.۶درصد بوده است که در سال ۱۴۰۲ به ۲۱.۳ درصد رسیده است.

وی با مقایسه آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار در ابتدای دولت سیزدهم و سال گذشته بیان کرد: تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۴ هزار نفر بوده و با روند نزولی در سال ۱۴۰۲ به ۱۵ هزار نفر رسید.

فلاحتی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ استان یزد رتبه اول اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در کشور کسب کرد، ادامه داد: درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ثبت‌شده در سامانه رصد نسبت به کل ثبت‌نام شدگان در استان یزد ۱۷.۳۴ درصد است.

کد خبر: ۲۹۰٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha