۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
جهش تولید با رهاسازی ۴۵۰میلیون قطعه بچه ماهی در کشور| از برنامه توسعه هفتم پیش هستیم

جهش تولید با رهاسازی ۴۵۰میلیون قطعه بچه ماهی در کشور| از برنامه توسعه هفتم پیش هستیم

صبح امروز جشنواره ملی رهاسازی بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگو دریایی خزر، خلیج فارس، دریای عمان و آبهای داخلی همزمان در پنج استان در کشور در شهرستان رودسر استان گیلان برگزار شد.

به گزارش بازار، ناصر کرمی راد مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران در این مراسم با تاکید بر اهمیت بازسازی ذخایر ماهیان در کشور، گفت: در حال حاضر در بازسازی ذخایر ماهیان جلوتر از برنامه توسعه هفتم کشور هستیم.

وی ادامه داد: در سال جاری ۴۵۰میلیون قطعه رهاسازی در کشور انجام خواهد شده که در تاریخ بازسازی ذخایر بی نظیر است.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت منابع شیلاتی با قانونمند کردن صید و اقدامات اجرایی در بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان تصریح کرد: همچنان آبزیان در محیط زندگی خود دستخوش نابسامانی متعددی قرار دارند.

به گفته وی، بازسازی ذخایر و رهاسازی آبزیان تنها حلقه ای که می‌تواند بخشی از نابسامانی های محیطی را جبران کند.

وی یادآور شد: برای پایداری صید، معیشت صیادان و همچنین حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان و صیانت از این انفال که مورد بهره برداری توسعه فعالیتهای بازسازی ذخایر بوده و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کرمی‌راد با بیان اینکه امسال پس از ۴سال وقفه ۳۰میلیون قطعه بچه میگو از گونه بومی ببری سبز در استان هرمزگان تولید شده است، یادآور شد: این مهم در دستور کار رهاسازی قرار گرفت.

وی در پایان با تاکید بر نقش گیلان در رهاسازی دریای خزر، یادآور شد: ۵۰درصد رهاسازی انواع آبزیان با بیشترین تنوع گونه ای در دریای خزر توسط مراکز بازسازی ذخایر استان گیلان انجام می شود.

کد خبر: ۲۹۰٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha