۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
آموزش استراتژی‌ معاملاتی ایچیموکو پیشرفته

آموزش استراتژی‌ معاملاتی ایچیموکو پیشرفته

با پیدایش رمز ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم و ... خیلی از افراد در تمام جوامع تمایل پیدا کردند که وارد بازارهای مالی به خصوص دنیای تجارت ارزهای دیجیتالی شوند.

با پیدایش رمز ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم و ... خیلی از افراد در تمام جوامع تمایل پیدا کردند که وارد بازارهای مالی به خصوص دنیای تجارت ارزهای دیجیتالی شوند؛ حتی برخی از این افراد دوست دارند بدون کسب دانش‌های لازم برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی در یک معامله یا در یک بازه زمانی کوتاه پولدار شوند؛ و برخی از افراد مبتدی معتقدند تریدر شدن خیلی راحت‌تر از تصور سایر افراد است؛ ولی سوال اصلی این است که آیا بدون داشتن دانش و آگاهی کافی در این زمینه می‌توانیم وارد دنیای ارزهای دیجیتال شویم یا خیر؟

افراد با هر سطح آگاهی و سوادی می‌توانند اقدام به ترید یا معامله در دنیای ارزهای دیجیتالی کنند؛ ولی اگر کسی در فکر کسب سود از ترید در دنیای ارزهای دیجیتالی باشد باید حتماً در این راه آموزش‌های لازم را ببیند تا بتواند بهترین موقعیت‌های خرید و بهترین موقعیت‌های فروش ارزهای دیجیتالی را پیدا کند. در غیر این صورت به احتمال زیاد دچار ضرر و زیان می‌شود.

شاید شما بگویید که من بدون دانش لازم برای ارزهای دیجیتالی در این بازار کسب سود کردم؛ ولی سوال‌های اصلی در این باره این است که آیا این کسب سود برای همه افراد ناآگاه در این زمینه صادق است یا خیر؟ و سوال دیگر این است که آیا شما در آینده باز هم از بازار ارزهای دیجیتالی سود می‌کنید یا خیر؟ این که شما بدون دانش در یک مقطع زمانی سود کنید شبیه این است که بدون داشتن مدرک لازم وارد یک حرفه‌ای خاص بشوید؛ شاید چند بار در آن حرفه موفق باشید ولی به علت نداشتن دانش کافی در برخی از مواقع با مشکلات جدی یا ضرر و زیان مالی روبرو می‌شوید.

در این مقاله قصد داریم برای شما همراهان همیشگی آموزش استراتژی معاملاتی ایچیموکو پیشرفته را بیاوریم تا بر سطح دانش شما افزوده شود؛ تا شما هنگام خرید یا فروش ارزهای دیجیتالی یا زمان معاملات در سایر بازارهای مالی مثل طلا، مسکن و... با آگاهی کافی عمل کنید.

استراتژی‌ معاملاتی ایچیموکو پیشرفته

ایچیموکو اولین بار توسط فردی به نام هوسودا گوئیچی در دهه ۱۹۳۰ میلادی در کشور ژاپن مطرح شد. از اندیکاتور ایچیموکو در تمام بازارهای مالی مانند خودرو، مسکن، طلا، ارزهای رایج مثل دلار و یورو، رمز ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و... می‌توانیم استفاده کنیم. در واقع اندیکاتور ایچیموکو برای تحلیل روند قیمت‌ها و پیش‌بینی تغییرات آینده بازار مالی مورد نظر به کار می‌رود و شامل چندین عنصر مهم است؛ که عبارتند از:

تنکانسن: این عنصر که با نام خط تبدیل (Conversion Line) نیز شناخته می‌شود، توسط میانگین بیشترین قیمت بالا و کم‌ترین قیمت پایین، در ۹ دوره قبلی محاسبه می‌شود.

۲ ÷ (کمترین قیمت پایین ۹ دوره اخیر + بیشترین قیمت بالای ۹ دوره اخیر ) = فرمول محاسبه‌ی تنکان

کیجونسن: این عنصر که به عنوان خط پایه (Base Line) نیز شناخته می‌شود از محاسبه‌ی میانگین بیشترین قیمت بالا و کمترین قیمت پایین در ۲۶ دوره قبل حاصل می‌شود. همانند تنکانسن این خط می‌تواند هر چارچوب زمانی را در برگیرد.

۲ ÷ ( بالاترین قیمت ۲۶ دوره + پایین‌ترین قیمت ۲۶ دوره ) = فرمول محاسبه‌ی کیجون

خط سنکو A: به میانگین دو بخش تنکانسن و کیجونسن، سنکو A می‌گویند. این خط در اندیکاتور ایچیموکو، ۲۶ روز آتی را پیش‌بینی می‌کند.

۲ ÷ ( کیجونسن + تنکانسن ) = فرمول محاسبه‌ی سنکو A

آموزش استراتژی‌ معاملاتی ایچیموکو پیشرفته

خط سنکوB: به میانگین بیشترین نقطه بالا و کمترین نقطه پایین در ۵۲ روز گذشته سنکو B می‌گویند. با استفاده از این خط می‌توانیم ۲۶ روز آینده را پیش‌بینی کنیم.

۲ ÷ ( بیشترین قیمت بالای ۵۲ دوره قبل + کمترین قیمت پایین ۵۲ دوره قبل ) = فرمول محاسبه‌ی سنکو B

ابر کومو یا عنصر مرکزی: ابر کومو یا کومو را می‌توان مهم‌ترین بخش ساختار ایچیموکو دانست. ابر کومو به فضای ایجاد شده بین ۲ خط سنکو A و سنکو B گفته می‌شود. در تحلیل تکنیکال ابر کومو را به عنوان ناحیه حمایتی و مقاومتی معتبر می‌شناسیم.

با شناخت کافی از خطوط فوق و ابر کومو در واقع تریدرها می‌توانند بهترین استراتژی معاملاتی را به کمک اندیکاتور ایچیموکو بدست آورند. تریدرها به کمک این اطلاعات به راحتی می‌توانند روند صعودی، روند نزولی و بهترین سیگنال خرید را تشخیص دهند.

عجیب ترین استراتژی معاملاتی ایچیموکو

متاسفانه برخی از افراد مبتدی که اصطلاحاً خودشان را تریدر می‌نامند فقط با شنیدن یک پادکست یا دیدن یک ویدیو درباره اندیکاتور ایچیموکو یا سایر اندیکاتورهای موجود، فکر می‌کنند که همه چیز را درباره نمودارهای بازارهای مالی یاد گرفتند؛ معمولاً آنها بدون داشتن اطلاعات جامعی از روند صعودی یا روند نزولی اقدام به خرید یا فروش یک ارز دیجیتالی می‌کنند؛ و خیلی از مواقع به خاطر کمبود اطلاعاتی که این افراد دارند و تصمیم‌های ناآگاهانه، متضرر بازارهای مالی یا بازار رمز ارزهای دیجیتالی می‌شوند.

بهترین کاری که به عنوان یک مبتدی در این راه می‌توانید انجام دهید تحلیل روند بازار به کمک ویدیوهای آموزشی است؛ حتی شما می‌توانید در برخی از صرافی‌های معتبر و مرتبط با رمز ارز دیجیتالی ابتدا حساب دموی خودتان را فعالسازی کنید تا بتوانید شرایط خرید و فروش یا تحلیل بازار را در حسابی غیر واقعی یا همان حساب دمو انجام دهید؛ اگر شما در حساب دمو دچار اشتباه در تحلیل روند بازار شوید دچار ضرر مالی نمی‌شوید.

در کنار حساب دمو شما می‌توانید از انواع آموزش‌های رایگان یا غیر رایگانی که در بستر اینترنت و... وجود دارند هم بهره کافی ببرید تا بهتر بتوانید سرمایه گذاری انجام دهید؛ هرگاه احساس کردید که به مهارت‌های لازم در بازار مالی رسیدید، حساب واقعی را در همان صرافی یا یک صرافی دیگر فعالسازی کنید تا از آموخته‌های خودتان از بازار رمز ارزهای دیجیتالی یا سایر بازارهای مالی مانند طلا و... سود ببرید.

آموزش استراتژی‌ معاملاتی ایچیموکو پیشرفته

آموزش کامل استراتژی ایچیموکو در نکوموکو

اگر شما به عنوان یک تریدر مبتدی یا یک فردی نیمه حرفه‌ای محسوب می‌شوید؛ که برای اولین بار با رمز ارزهای دیجیتالی آشنا شدید و تمایل فراوانی دارید که آموزش کامل ایچیموکو را از اساتید مجرب دریافت کنید به سایت نکوموکو مراجعه کنید و دوره آموزش ایچیموکو پیشرفته یا دوره آموزش ایچیموکو مقدماتی را از سایت تهیه کنید، همچنین شما می‌توانید به کمک تیم تحقیقاتی آکادمی نکوموکو دانش خودتان را در بازارهای مالی افزایش دهید تا بتوانید از بازار رمز ارزهای مالی یا سایر بازارهای مالی مانند طلا و ... کسب سود کنید.

کد خبر: ۲۹۰٬۲۷۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha