۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
سهم تهرانی‌ها از بازار اجاره مسکن به ۴۸ درصد رسید
دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور:

سهم تهرانی‌ها از بازار اجاره مسکن به ۴۸ درصد رسید

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: طبق آمارها ۴۸ درصد از خانوارهای تهرانی مستاجر هستند که از طریق نظام اجاره داری حرفه‌ای می‌توان این میزان را کاهش داد.

به گزارش بازار، فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور با بیان اینکه بسیاری از متقاضیان مسکن در حال حاضر در کشور با توجه به افزایش هزینه ها که ایجاد شده مجبور به تغییر سیکل زندگی خود از مسکن مالکیتی به مسکن استیجاری شده‌اند گفت: بررسی ها حاکی از آن است که طی یک دهه گذشته رشد اجاره نشینی روندسیر صعودی داشته است.

وی با بیان اینکه امروزه در کلان شهر تهران بین ۴۸ تا ۵۰ درصد خانوارها در واحدهای مسکونی استیجاری زندگی می‌کنند گفت: عدم برابری عرضه و تقاضای مسکن خود آسیب های زیادی به بازار مسکن وارد می کند که در این بخش باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد که در صورت عدم برنامه ریزی دقیق نتیجه این امر در بازار مسکن، افزایش تعداد مستاجران در سطح کشور خواهد بود.

پورحاجت اظهار کرد: در سال های گذشته نه‌تنها مسکن استیجاری تولید نشده بلکه اساسا برنامه‌ریزی اصولی و درستی نیز برای بخش استیجار انجام نشده است.

او با اشاره به اینکه نظام اجاره‌داری حرفه‌ای در کشور که بخشی از قانون نیز است، که اساسا باید به آن توجه و برنامه ریزی لازم برای آن صورت گیرد گفت: اخیرا قانون مصوب مجلس در خصوص بخش اجاره واحدهای مسکونی وضع شده است اما باید برای اجرایی شدن آن ضمانت نامه اجرایی وجود داشته باشد.

کد خبر: ۲۹۰٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha