۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲
احیای ۹۵ واحد راکد در استان یزد | ۲۵۰ طرح در عمر سه ساله دولت مصوب شد
استاندار یزد:

احیای ۹۵ واحد راکد در استان یزد | ۲۵۰ طرح در عمر سه ساله دولت مصوب شد

یزد- فاطمی استاندار یزد در تشریح اقدامات دولت سیزدهم بیان داشت: در سه سال گذشته بیش از ۹۵ واحد به چرخه تولید بازگشته و بیش از ۱۲۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

مهران فاطمی استاندار یزد در گفتگو با خبرنگار بازار به تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم پرداخت و گفت:۱۵۰ مصوبه با حجم ۷ هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان در سفر اول رئیس جمهور شهید و ۱۰۰ مصوبه با اعتبار ۴۶۰۰ میلیارد تومان در سفر دوم ایشان به استان یزد تصویب شد که بحمدالله این مصوبات پیشرفت خوبی داشته و بسیاری از این اعتبارات محقق شده است.

وی افزود: همچنین در کنار مصوبات عمرانی، ۲۱ تفاهم نامه اقتصادی با حجم سرمایه گذاری ۱۴۰ هزار میلیارد تومان با هدف جهش تولید به امضا رسید.

این مقام مسئول تاکید کرد: احیای واحدهای راکد یکی از اصلی ترین سیاست های اقتصادی دولت بود که در سه سال گذشته بیش از ۹۵ واحد به چرخه تولید بازگشته و بیش از ۱۲۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

استاندار یزد بیان داشت: در این دولت بیش از ۸۵ روستا و افزون بر ۱۴۰۰ واحد صنعتی استان از نعمت گاز بهره مند شدند.

فاطمی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به یزد قریب به هزار میلیارد تومان برای پروژه های حوزه سلامت در نظر گرفته شد که نتیجه این توجهات پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصدی ۹ پروژه بیمارستانی و تکمیل دو بیمارستان بحران و بیمارستان مهریز بود.

وی گفت: تکمیل و افتتاح راه آهن یزد_اقلید و دو بانده سازی خط ریلی بافق_ارژنگ، از سرگیری احداث راه‌های محورهای یزد_طبس،اردکان_چوپانان، هرات_هرابرجان، جاده بهاباد_دربند_ناینبد نیز اقدامات دولت در حوزه حمل و نقل را شامل می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات دولت در حوزه مسکن اعلام کرد: سهمیه استان در طرح ساخت سالانه یک میلیون مسکن در دولت سیزدهم ۵۴ هزار واحد مسکونی بود که تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۵۸ هزار واحد ویلایی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: حاصل اقدامات صورت گرفته و تلاش شبانه روزی همکاران بنده در مجموعه دولت رشد اقتصادی ۷.۵۵ درصدی و کاهش نرخ بیکاری به کمتر از ۷ درصد بود.

فاطمی اجرای خط پدافندی انتقال آب به یزد، ادامه پروژه خط اول انتقال آب دریا به استان، تصویب پروژه خط دوم انتقال آب خلیج فارس، ساخت قریب به ۳۵۰ هزار مترمکعب مخزن، عملیات آبرسانی به ۳۸۱ روستا، تکمیل پروژه رینگ آب شهر یزد، اتصال شبکه آب شهرستان های اردکان و میبد به دریا و اجرای پروژه های آبی در سایر شهرستان ها را از اهم مصوبات اجرا شده و در حال اجرا با تاکید شخص رئیس جمهور شهید است.

وی ادامه داد: همچنین بزرگترین پروژه سد خاکی استان در هرات با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در مراحل نهایی و در آستانه بهره برداری قرار دارد.

استاندار یزد تصریح کرد: مصوبات سفر رئیس جمهور و همه این مجاهدت ها در شرایطی اتفاق افتاد که دولت ضمن مدیریت بحران کرونا در زمان آغاز به کار خود با مشکلاتی نظیر وقوع دو سیل بزرگ با خسارت های زیاد و فتنه های دشمنان نیز مقابله می کرد.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      آقای فاطمی لطفا آدرس ۵۷،۰۰۰ مسکن در حال ساخت را بفرمایید راه اهن یزد به اقلید هم در دولت قبل در حال اجرا بود و در دولت سیزدهم تکمیل شد در مورد تورم هم ، از مشاهدات میدانی کاملا آشکار است تورم در شهر یزد بسیار بالا و روزبروز در حال افزایش است ضمنا آقای استاندار به گزارش دیگران و مشاوران خود بسنده نکنند و سرس به خیابنها و بازار بزنند و وضعیت افزایش اجاره مغازه ها را در سال قبل و سال جاری پرس و جو کنند افزایش اجاره بها تا ۱۰۰ درصد، بسیاری از مغازه ها به علت عدم توانایی در پرداخت اجاره تخلیه کرده‌اند لطفا سری به بلوار دشتی بزنید بعدا در مورد کاهش تورم و اجاره بها صحبت کنید