۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
رشد اقتصادی روسیه از میانگین جهانی فراتر رفت
رئیس‌جمهور روسیه:

رشد اقتصادی روسیه از میانگین جهانی فراتر رفت

رئیس جمهور روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که اقتصاد این کشور سریعتر از سایر قدرت‌های بزرگ جهانی رشد کرده و این کار را بدون اتکا به نفت و گاز انجام داده است.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه طی اظهاراتی تأکید کرد که اقتصاد این کشور سریعتر از سایر قدرت‌های بزرگ جهانی رشد کرده و این کار را بدون اتکا به نفت و گاز انجام داده است.

پوتین در یک سخنرانی در جلسه عمومی مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF)، خاطرنشان کرد که تولید ناخالص داخلی روسیه طی سال گذشته میلادی ۳.۶ درصد افزایش یافت و از نزول ۱.۲ درصدی در بحبوحه تحریم‌های مرتبط با اوکراین در سال ۲۰۲۲ بازگشت.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که امسال اقتصاد این کشور به رشد خود ادامه داده است.

وی گفت: طی سه ماهه اول سال جاری، رشد اقتصادی به ۵.۴ درصد رسید. این (رقم) به این معنی است که نرخ رشد ما از میانگین جهانی بیشتر است.

پوتین همچنین متعهد شد که تغییرات ساختاری قابل توجهی برای دستیابی به "کیفیت... جدید رشد اقتصادی در روسیه" ایجاد خواهد شد. وی تأکید کرد که این روند عمدتاً با تکیه بر صنایع غیرنفتی به دست خواهد آمد.

به گفته وی، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۰ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی این کشور از صنایع اساسی مانند تولید، ساخت و ساز، لجستیک، ارتباطات و کشاورزی به دست آمده در حالی که حدود ۶۰ درصد بقیه از رشد صنایعی مانند تجارت، گردشگری و خدمات‌مالی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که روسیه هدف خود را برای پیوستن به چهار اقتصاد بزرگ جهانی تعیین کرده بود و ظاهراً به این مهم دست یافته است.

بر اساس برآوردهای بانک جهانی که هفته گذشته منتشر شد، روسیه اکنون با پیشی گرفتن از ژاپن و آلمان، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان بر اساس برابری قدرت خرید است.

با این حال، به گفته پوتین، این کشور نباید در این نقطه متوقف شود و تلاش‌های خود را برای توسعه بیشتر رها کند.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha