۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
تولید سالانه حدود ۱۰ هزار تن ماهی در قفس
مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش ماهی در قفس عنوان کرد

تولید سالانه حدود ۱۰ هزار تن ماهی در قفس

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش ماهی در قفس گفت: سالانه در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی کشور تنها ۷ تا ۱۰ هزار تن ماهی در قفس تولید می‌شود.

به گزارش بازار، ارسلان قاسمی گفت: پرورش ماهی در قفس یکی از فرصت های طلایی و بی نظیر است که در راستای فعالیت های تولیدی با مشارکت مردم می توان در بخش کشاورزی داشت.

به گفته او، بنابر آمار بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی شمال و جنوب کشور است که امکان تولید سالانه ۷ تا ۱۰ هزار تن برداشت ماهی در قفس وجود دارد. درحالیکه کشور اسکاندیناوی به رغم آنکه سواحل آنها از ما کمتر است، اما ۲.۵ تا ۳ میلیون تن تولید پرورش ماهی در قفس دارد که این ۲ تا ۳ برابر کل تولید صید و آبزی پروری کشور ما محسوب می شود.

قاسمی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس، فرصت بی بدیلی در راستای تامین پروتئین مورد نیاز، ایجاد امنیت غذایی و رسیدن به اقتدار غذایی محسوب می شود، اما در این خصوص برنامه مناسبی نداریم.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با بیان اینکه امکان افزایش چندبرابری تولید و صادرات آبزیان از طریق توسعه پرورش ماهی در قفس وجود دارد، گفت: با فراهم کردن زیرساخت های مناسب همچون تجهیزات مورد نیاز، منابع مالی و جذب مشارکت های مردمی طی یک برنامه ۵ ساله تا ۲ میلیون تن امکان افزایش تولید وجود دارد که از این طریق سالانه چند میلیارد دلار می توان درآمد صادراتی را افزایش داد.

کد خبر: ۲۸۹٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha