۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
منظور از دکانت عطر چیست؟ [بررسی کامل دکانت]

منظور از دکانت عطر چیست؟ [بررسی کامل دکانت]

آیا یک تازه وارد در دنیای عطرها هستید؟ آیا می خواهید یک عطر لوکس برای عزیزی بخرید، اما هزینه آن کمرشکن است. شاید هم قصد دارید چند عطر جدید به کلکسیون خود اضافه کنید.

به گزارش بازار، در هر صورت و با هر نیتی خرید شیشه های لوکس و گران قیمت ادکلن، آن هم با قیمت های نجومی که دارند، نه مقرون به صرفه است و نه منطقی. مخصوصا اگر بخواهید آن را بلایند بای کنید و با خواندن جزئیات مربوط به نت ها و رایحه تصمیم به خرید آن عطر گرفته باشید.

بهتر است همین حالا با مفهوم دکانت عطر آشنا شوید. مفهومی که به شما کمک می کند هم عطر خاص خود را پیدا کنید و هم در دنیای گسترده عطرهای اورجینال حسابی گشت و گزار کنید.

دکانت عطر یا دستریز ادکلن از انتقال مایع عطر از بطری بزرگتر به شیشه کوچک تر ساخته می شود. دکانت ها همان مایع داخل شیشه اورجینال هستند که به کمک سرنگ، قیف یا خود بطری به شیشه های کوچک تر منتقل می شوند.

بنابراین وقتی از شما می پرسند منظور از دکانت عطر چیست؟ بگویید یک انتقال ساده و سریع از شیشه بزرگ به شیشه کوچک عطر.

این دکانت ها می توانند از ۲ میل صرفا برای تست رایحه شروع شوند و به حجم های ۱۰ میل و ۲۰ میل برسند که تا ۴ الی ۶ ماه قابلیت استفاده دارند و تمام نمی شوند.

یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین راهکارها برای استفاده از برندهای مطرح ادکلن در دنیا، استفاده از دکانت است. اگر شما هم شیفته استفاده از عطرهای معروف دنیا هستید و به دلیل بالا بودن قیمت آن‌ها، نمی‌توانید تهیه نمایید، بهترین پیشنهاد خرید دکانت این برندها است.

منبع: https://minimalperfume.com/what-is-decant/

مزایای خرید دکانت عطر

دکانت ها بهترین انتخاب برای تست یک رایحه جدید هستند. زمانی که می خواهید وارد دنیای جدیدی از نت ها شوید، دکانت ها در واقع درب ورود این دنیا هستند. مزایای دیگر خرید دکانت عطر در ادامه آمده است.

  • قیمت مقرون به صرفه در مقابل شیشه های اصلی

  • فضای کمی اشغال می کند، سبک است و حمل و نقل راحتی دارد. حتی توی جیب هم جا می شود.

  • با داشتن دکانت لازم نیست در سفر شیشه بزرگ عطر را با خود ببرید.

  • دکانت ها را می توانید به دیگران هم هدیه کنید، چرا که از شیشه اورجینال پر می شوند و در مقابل قیمت بالای آن را ندارند.

  • با داشتن دکانت می توانید بیشتر از یک عطر بخرید و رایحه ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

مزیت دیگر دکانت ها این است که می توانید خودتان هم آن ها را درست کنید. وقتی می خواهید از ادکلن مخصوص خودتان به شخصی هدیه دهید یا حتی می خواهید آن را برای تست هدیه کنید، دکانت درست کردن از ادکلن اصلی خودتان راحت تر از خرید یک بطری کامل است.

تفاوت دکانت عطر و پرفیوم اورجینال

تفاوت دکانت عطر و پرفیوم اورجینال

از آنجا ک دکانت ها مستقیما از شیشه اصلی ادکلن پر می شوند به لحاظ رایحه و نت ها هیچ تفاوتی با نسخه اورجینال عطر ندارند. تفاوت ها فقط در ظاهر است.

دکانت ها محتوای مایع کمتری از ادکلن های اصلی و شیشه های بزرگ دارند. برخلاف شیشه های بزرگ تا ۱۰۰ میل هم پر می‌شوند، دکانت ها حداکثر ۲۰ میل حجم دارند. همین ظرف های کوچک یک مزیت مهم نسبت به شیشه های بزرگ هستند.

دیگر تفاوت دکانت ها با پرفیوم های شیشه بزرگ و اصلی در قیمت آن ها است. شیشه های اورجینال قیمت های بالایی دارند. استفاده از دکانت قیمت آن را به یک دهم کاهش می دهد.

اگر قصد دارید یک شیشه لوکس و لاکچری عطر داشته باشید، بیخیال دکانت خریدن شوید. در مقابل اگر رایحه یکسان و قابلیت حمل و نقل آسان برایتان مهمتر است، قطعا دکانت انتخاب بهتری از شیشه های بزرگ ادکلن است.

استفاده از دکانت؛ چه مقدار؟کجا؟

دکانت ها نسبت به شیشه های اورجینال زودتر تمام می شوند. این به دلیل کم بودن حجم آن ها است. به همین دلیل بهتر است اگر قصد دارید مدت طولانی از دکانت خود استفاده کنید، بیشتر از ۳ پاف در روز نزنید.

البته نگران تمام شدن دکانت نباشید. با قیمت مناسبی که دکانت ها دارند، بارها و بارها شارژ کردن آن ارزشش را دارد. علاوه بر این هرچقدر که زودتر دکانت قبلی را تمام کنید، زودتر می توانید به سراغ تست رایحه بعدی بروید.

همچنین برای پخش بوی بهتر رایحه دکانت ها می توانید از ظرف های رولی استفاده کنید و عطر را روی مچ، زیر گوش و روی نبض گردن بمالید.

همچنین با دکانت های اسپری دار می توانید عطر را پشت زانو، روی لباس و آرنج اسپری کنید. خانم ها نیز می توانند بین موهای خود کمی ادکلن اسپری کنند تا با هر چرخش و وزش باد، رایحه در هوا پخش شده و غوغا کند.

دکانت یا دستریز؛ نحوه درست کردن دکانت شخصی

دکانت یا دستریز

خودتان هم در خانه می توانید از بطری اورجینالی که خریده اید، دکانت تهیه کنید. البته باید این نکته را بدانید که اغلب ادکلن های دارای والف و افشانه، پلمپ هستند. زمانی که پلمپ آن ها را سوراخ می کنید تا مایع را منتقل کنید باید همه شیشه را در چند ظرف تخلیه کنید.

با شکستن پلمپ دیگر نمی توانید از همان شیشه استفاده کنید. البته برخی برندها مانند لویی ویتون یا دیور عطرهایی دارند که والف و اسپری ندارند. به همین دلیل بدون نگرانی می توان آن ها را به شیشه های کوچک منتقل کرد.

برای درست کردن دکانت به یک ظرف کوچک استریل، سرنگ و برچسب نیاز دارید. ابتدا پلمپ شیشه اورجینال را در صورت وجود با یک میخ داغ باز کنید. با سرنگ مایع را بکشید و به ظرف کوچکتر منتقل کنید. پس از چسب زدن، به همین سادگی یک دستریز اورجینال دارید.

برای ادکلن های اورجینال بدون والف، از این هم ساده تر می توان دکانت درست کرد. با دقت کافی از یک بطری به بطری دیگر مایع را بریزید و تمام!

مینیمال پرفیوم؛ خرید دکانت عطر با اطمینان بالا

از آنجا که قرار است با خرید دکانت نسخه کوچکی از ادکلن اورجینال را داشته باشید، بهتر است آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. فروشگاه هایی که از داشتن ادکلن ها و عطرهای اورجینال آن مطمئن باشید.

اگر قرار است ادکلنی را از روی مقالات و وبلاگ های دنیای مجازی بخرید، حتما در حجم های کمتر دکانت انتخاب کنید. علاوه بر این مطمئن شوید فروشگاه آنلاین موردنظر تمام نمادهای الکترونیک استاندارد را دارا باشد.

مینیمال پرفیوم (minimalperfume.com) یکی از معتبرترین وب سایت های آنلاین فروش عطر و ادکلن اورجینال است. در این فروشگاه علاوه بر فروش شیشه های اورجینال و اصلی برای رفاه حال مشتریان، دکانت های ده میل از عطرها تهیه می شوند.

این دکانت ها در ظروف مخصوص و شخصی سازی شده پر شده و با ارسال رایگان به دست مشتریان می رسد.

مینیمال پرفیوم با ارائه جعبه های شیک و خاص قرارگیری دکانت، آن ها را به شیک ترین بسته بندی هدیه تبدیل کرده است. به این ترتیب زمانی که دکانت اورجینال برای عزیزی می خرید دیگر نگران بسته بندی آن نخواهید بود.

کد خبر: ۲۸۹٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha