۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
۱۴ برنامه تعمیراتی در نیروگاه نکا اجرا شد
مدیرعامل مدیریت تولید برق نکا:

۱۴ برنامه تعمیراتی در نیروگاه نکا اجرا شد

نکا- مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا از اجرای ۱۴ برنامه تعمیرایی در واحدهای نیروگاه نکا خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از نیروگاه نکا، نوراله ادبی فیروزجایی در حاشیه بازدید رییس کل دادگستری مازندران از نیروگاه نکا با اشاره به قدمت بهره برداری از واحدهای نیروگاه نکا گفت: واحدهای نیروگاهی برای دوره ۳۰ ساله طراحی می شوند، لذا به دلیل گذشت ۴۵ سال از عمر واحدها و فرسودگی گسترده تجهیزات، توان تولید واحدها کاهش یافته که بازیابی آن مستلزم بازسازی و نوسازی است و با توجه به هزینه به مراتب نازلتر، بازیابی توان نیروگاه در مقایسه با ساخت نیروگاه جدید، لازم است که وزارت نیرو نگاه حمایتی ویژه تری به این موضوع داشته باشد.

ادبی فیروزجائی از بالا بودن شدت مصرف انرژی به عنوان یکی از چالش های اساسی صنعت برق یاد کرد و افزود: به گواه آمار مصرف برق کشور ما در مقایسه با استاندارد جهانی بسیار بالاست و در صورت عدم مدیریت مصرف بویژه در فصل تابستان همچنان با ناترازی تولید و مصرف مواجه خواهیم بود.

وی همچنین با بیان اینکه برق با هزینه بالا و سختی زیادی تولید و به آسانی مصرف میشود، افزود: در ۸ ماهه گذشته در راستای ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی و عبور از پیک مصرف تابستان با تلاش شبانهروزی همکاران ۱۴ برنامه تعمیراتی در واحدها به اجرا درآمد.

سپس مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهیدسلیمی ضمن تقدیر از خدمات کارکنان نیروگاه نکا برای پایداری تولید و حفظ آمادگی واحدها گفت: ثمره شیرین تولید برق به آسایش و رفاه مردم منتهی می شود که محصول تلاش بی وقفه و شبانه روزی کارکنان این صنعت فاخر است.

محمدرضا عابدی در ادامه با اشاره به ناترازی دو هزار و ۷۰۰ مگاواتی تولید و تقاضای مصرف استانهای مازندران و گلستان در تابستان افزود: در زمان پیک مصرف تابستان مصرف برق مازندران بویژه در مناطق غرب بدلیل مهمانپذیر بودن به شدت افزایش می یابد و با توجه به ثبت رکورد ۵ هزار دویست مگاواتی سال گذشته و روند افزایشی تقاضا در سالهای اخیر پیشبینی میشود که امسال این عدد به پنج هزار و۷۰۰ مگاوات برسد.

وی ادامه داد: در سال های آتی بخشی از این ناترازی با اجرای طرح توسعه نیروگاه نکا و رفع مشکل خط انتقال نیروگاه کاسپین نوشهر تأمین می شود ولی کافی نیست و برای فائق آمدن بر مشکل باید راهکاری دیگری مثل اجرای طرح خود تأمینی و نصب نیروگاه های مقیاس کوچک در شهرکهای غرب استان اجرا شود.

کد خبر: ۲۸۹٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha