۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
حساب شرکت های توزیع برق در بورس انرژی شارژ شد
مدیرعامل شرکت توانیر:

حساب شرکت های توزیع برق در بورس انرژی شارژ شد

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: از ابتدای اردیبهشت سال جاری حساب خرید برق شرکت های توزیع نیروی برق ٣ هزار میلیارد تومان شارژ شده است.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه گردش مالی شرکت های توزیع اصلاح و حساب های خرید برق این شرکت ها از ابتدای اردیبهشت ماه ٣ هزار میلیارد تومان شارژ شده است، از مبادله بیش از ٢٤٠٠ میلیارد تومان این مبلغ تا پایان ١٢ خرداد خبر داد.

وی، حضور شرکت های توزیع در کنار صنایع بالای یک مگاوات در بورس انرژی را موجب توسعه هر چه بیشتر مبادلات در بورس انرژی دانست و خاطرنشان کرد: سهم معاملات خارج از بازار برق در فروردین سال جاری در حدود ٢٠ درصد بود که با حضور شرکت های توزیع نیروی برق در بورس انرژی با رشد ١٠٠ درصدی به حدود ٤٠ درصد در اردیبهشت ماه افزایش یافت .
سخنگوی صنعت برق در عین حال پیش بینی کرد سهم معاملات بورس انرژی در خرداد ماه به بیش از ٥٠ درصد از برق مصرفی کشور افزایش یابد.

براساس سیاست های وزارت نیرو مبنی بر توسعه نقش بخش خصوصی در تجارت برق و بکار گیری مزایای بورس انرژی نظیر شفافیت قیمت، طرح اصلاح روابط مالی شرکت های توزیع توسط وزارت نیرو ابلاغ شده است.

این طرح از یک سو به دنبال ضابطه مند کردن گردش مالی شرکت های توزیع و از سوی دیگر، تغییر شیوه مبادلات و انتقال معاملات برق از بازار عمده فروشی به بورس انرژی است.

کد خبر: ۲۸۹٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha