۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
تعرفه برق تجدیدپذیر برای اعمال در قبوض برق دستگاه‌های اجرایی و صنایع اعلام شد

تعرفه برق تجدیدپذیر برای اعمال در قبوض برق دستگاه‌های اجرایی و صنایع اعلام شد

تعرفه برق تجدیدپذیر برای اعمال در قبوض برق دوره خرداد صنایع مشمول ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان اعلام شد.

به گزارش بازار، در راستای اجرای ماده سه آیین نامه اجرایی ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان و بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی، صنایع با قدرت مصرف بیش از یک مگاوات موظفند ۲ درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند. همچنین بر طبق این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده پنج قانون خدمات کشوری موظفند پنج درصد برق مصرفی را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند.

بنا بر این گزارش در صورتی که مشترکان صنعتی و دستگاه های اجرایی مشمول، تکلیف خود را انجام نداده باشند، بهای برق مصرف در دوره خرداد به ازای هر کیلووات ساعت ۳۲ هزار و ۲۹۷ ریال به عنوان تعرفه مشترکان صنعتی و ۴۳ هزار و ۵۰۰ ریال به عنوان تعرفه دستگاه‌های اجرایی محاسبه خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان که در سال ۱۴۰۱ برای اجرا به دولت ابلاغ شده است، صنایع با قدرت مصرف بیش از یک مگاوات موظفند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین کنند و این میزان در پایان سال پنجم حداقل به پنج درصد می‌رسد و در غیر این صورت وزارت نیرو موظف است درصد ذکر شده از برق مصرفی این صنایع را با تعرفه برق تجدیدپذیر محاسبه کرده و از صنایع اخذ کند.

همچنین در راستای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و با هدف اجرای ماده هشت مصوبات شورای عالی انرژی، کلیه دستگاه‌هایی اجرایی موضوع ماده پنج قانون خدمات کشوری موکلفند سالانه پنج درصد مصرف برق خود را تا رسیدن به سهم ۲۰ درصد مصرف سال از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند. به عبارتی دیگر مشترکان مشمول در سال ۱۴۰۳، پنج درصد برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و در طول مدت چهارسال (سالانه پنج درصد) تا ۲۰ درصد افزایش دهند.

کد خبر: ۲۸۹٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha