۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
قطعی برق چاه‌های کشاورزی | محدودیت در «صنایع» سمنان اعمال می‌شود
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

قطعی برق چاه‌های کشاورزی | محدودیت در «صنایع» سمنان اعمال می‌شود

سمنان- حمیدی، معاون عمرانی استاندار سمنان از قطع برق چاه‌های آب کشاورزی خبر داد و گفت: اعمال محدودیت‌ها در صنایع، ادارات و همچنین مجتمع‌های تجاری صورت خواهد گرفت.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، از قطعی برق صنایع در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: قطعی برق واحدهای بزرگ و سیمانی‌ها و فولادی‌ها در تهران و در سطح کشور برنامه ریزی می شود و ما دخلی در آن نخواهیم داشت لذا برنامه این قطعی ها به کارخانه ها اعلام می شود.

وی افزود: درباره صنایع کوچک و متوسط، شهرک ها و نواحی صنعتی، مقرر شد که قطعی برق یک روز در هفته صورت گیرد که در نشستی با همین مقرر شد، اتاق سمنان با همراهی صمت و شرکت شهرک های صنعتی با صنایع نشست هایی برگزار و طرحی را مصوب کنند که در آن شرکت‌ها هم از قطعی برق مطلع باشند تا بتوانند برای تولید، سرویس ایاب و ذهاب و ... برنامه ریزی لازم را داشته باشند که تا مصوبات آن نشست منتظر می‌مانیم.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه دمای هوا امسال نسبت به سال قبل بیشتر شده در نتیجه سال گرمتری را خواهیم داشت، گفت: این امر سبب شده تا اعمال محدودیت هایی در وزارت نیرو در سراسر کشور مصوب شود که مرتبط با استان سمنان هم نیست.

حمیدی بیان کرد: برای حوزه کشاورزی تصمیم گرفته شده که پیشنهادی به وزارت نیرو بدهیم تا دوره قطع برق چاه ها را عملاً بیشتر کنیم یعنی به جای یکروز در هفته دوبار در هفته ولی مقطع کوتاه تری برق قطع شود این امر را در سطح ملی نیز پیگیری خواهیم کرد .

وی با بیان اینکه همچنین تلاش داریم که چاه های ثانویه تامین آب کشاورزی دچار قطعی برق نشوند، ابراز کرد: از همه کشاورزان درخواست می شود که در این زمینه به ما یاری برسانند.

معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین از مردم خواست تا با توجه به گرمای هوا، حتما صرفه جویی در مصرف برق را داشته باشند تا اعمال محدودیت ها را نداشته باشیم، تاکید کرد: اعمال محدودیت هایی در بخش های مختلف داریم اما انتظار ما از بخش خانگی این است که کمال همراهی را زمینه صرفه جویی مصرف برق داشته باشند. به خصوص تاکید ما بر مصرف بهینه از لوازم سرمایشی مانند اسپیلت و کولر است.

حمیدی با بیان اینکه محدودیت هایی در سطح ادارات استان سمنان نیز اعمال می شود، تاکید کرد: این امر نیز در سطح ملی کنترل شده و به صورت خودکار خواهد بود و استان در آن نقشی ندارد به این نحو که ادارات باید در ساعت اداری ۳۰ درصد کاهش مصرف برق و در ساعت غیراداری می بایست ۶۰ درصد را لحاظ کنند که این امر با کنتورهای هوشمند نصب شده در ادارات رصد می شود.

وی با بیان اینکه اگر ادارات و دستگاه‌های دولتی و اجرایی از میزان تعیین شده کمتر صرفه جویی مصرف برق داشته باشند، برق آنها به صورت خودکار قطع خواهد شد، ابراز کرد: این اعمال محدودیت ها حتی برای مجتمع های تجاری هم لحاظ شده که البته به سختی بخش اداری نیست اما اگر صرفه جویی هایی صورت نگیرد، اخطارهایی داده می شود و به صورت زمان دار ممکن است قطع برق را نیز داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه قرار است که از ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریورماه ادارات از شش صبح الی یک ظهر برقرار باشند که البته هنوز ابلاغ رسمی این امر برای استانداری سمنان ارسال نشده و تنها صحبت آن است، گفت: به محض دریافت ابلاغ این امر اطلاع رسانی می شود.

کد خبر: ۲۸۹٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha