۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۱
اشتغال جوانان بوشهری روی کاغذ عالی| پارس جنوبی جزیره ای عمل می کند
گزارش بازار از اشتغال بوشهری ها؛

اشتغال جوانان بوشهری روی کاغذ عالی| پارس جنوبی جزیره ای عمل می کند

بوشهر- با وجود تلاش مسئولان استان بوشهر و عزم جزم مدیران برای رفع معضل اشتغال، کماکان جوانان بومی در انتظار شغل هستند.

بازار؛ گروه استان ها: ایجاد اشتغال برای جوانان بومی استان بوشهر از مهم ترین دغدغه های مردمی است و در دولت سیزدهم نیز بیشترین درخواست های عمومی در حوزه رفع بیکاری و ایجاد شغل جدید است.

حوزه اقتصادی استان در چند سال اخیر در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین احیای واحدهای راکد و نیمه راکد، آمار قابل توجهی دارد، لکن‌ کماکان جوانان فارغ التحصیل زیادی چشم انتظار شغل هستند.

تعدادی از جوانان تحصیلکرده و فارغ التحصیل استان در گفت و گو با خبرنگار بازار خواستار توجه بیشتر مسئولان به حوزه اشتغال شدند.

طبق آمار رسانه ها وضعیت اشتغال خوب است اما در عمل خیر

بهادر کرامتیان از جوانان دشتستان به خبرنگار بازار گفت: در دو سال اخیر، طبق آمار رسانه ها، بیشتر از تعهد، شغل ایجاد شده ولی هنوز نوبت ما نرسیده است.

وی افزود: از دو حالت خارج نیست، یا اینکه آمار دقیق نیست و یا اینکه فقط نورچشمی ها شاغل می شوند.

ایوب ایوبیان لیسانس فیزیک در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بارها آزمون استخدامی ثبت نام کردم ولی در مصاحبه و گزینش رد شدم.

وی افزود: تسهیلات هم چندین بار درخواست دادم که از طریق راه اندازی مغازه امرار معاش کنم که سخت گیری شد و بی خیال شدم.

این جوان جویای کار بیان کرد: مسئولان باید به جوانان متخصص نگاه ویژه ای داشته باشند.

پارس جنوبی مملو از جوانان غیر بومی است

مرتضی شاپورنژاد از جوانان تحصیلکرده با دو مدرک کارشناسی ارشد نیز به خبرنگار بازار گفت: پارس جنوبی مملو از جوانان غیر بومی است و هیچ کس هم پیگیر نیست.

وی افزود: مسئولان مکررا دنبال مصوبه ۵۰ درصدی اشتغال نیروهای بومی هستند که هیچ وقت نتیجه نمی گیرند.

این جوان ابراز داشت: رسانه ها کمک کنند تا مدیران متوجه وضعیت بشوند و فکری اساسی کنند.

وی خاطر نشان کرد: پتروشیمی ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال موثر دارند و مسئولان استان باید ورود جدی به موضوع کنند.

باستین: ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی باعث رونق فضای کسب و کار شده و امیدوارم به ایجاد شغل جدید برای جوانان بوشهر منتج شود

علی باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: میزان اشتغال ایجاد شده در دو سال اخیر از تعهد استان بیشتر بوده ولی بدلیل اینکه حجم بیکاران زیادی در استان وجود داشته اند، کماکان افراد جویای کار زیادی وجود دارد.

وی افزود: حوزه اقتصادی استان بوشهر، طی دو سال اخیر از تمام توان و ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان به کار گرفته شده و این روند تداوم دارد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی باعث رونق فضای کسب و کار شده و امیدوارم به ایجاد شغل جدید برای جوانان بوشهر منتج شود.

باستین ابراز داشت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر از اقدامات مهم حوزه اقتصادی استان است که به افزایش اشتغال منجر شده است.

اشتغال بومی ها در پارس جنوبی اولویت مسئولان استان بوشهر است

ضرغام حیدریه مدیر کل امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری بوشهر نیز به خبرنگار بازار گفت: حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان بوشهر نسبت به دو سال قبل، رشد محسوسی داشته و باید در تقویت این وضعیت بکوشیم.

وی افزود: کارگروه های مختلف اقتصادی و اشتغال به صورت مستمر برگزار و تصمیمات ارزشمندی اخذ شده و در ایجاد اشتغال موثر بوده است.

مدیرکل سرمایه ‌گذاری استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان تعهد اشتغال استان حدود ۱۸ هزار شغل بود و این در حالی است که ۲۰ هزار شغل ایجاد شد.

حیدریه تصریح کرد: پیگیری برای اشتغال نیروهای بومی استان در پارس جنوبی از اولویت های استان است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

محمدی زاده: طی دو و نیم سال، بالغ بر ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد که در مقایسه با همه ادوار تاریخ رقمی بی سابقه است

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر نیز با اشاره به تلاش دولت برای ایجاد اشتغال جدید به خبرنگار بازار گفت: دولت سیزدهم، عزمی جزم برای بهبود اشتغال و رفع بیکاری دارد و بویژه در استان بوشهر شاهد تلاش شبانه روزی هستیم.

وی افزود: طی دو و نیم سال، بالغ بر ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد که در مقایسه با همه ادوار تاریخ رقمی بی سابقه است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: به طور مستمر برای افزایش ظرفیت شغلی و بکارگیری جوانان استان بوشهر تلاش می کنیم و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

محمدی زاده تصریح کرد: امسال هدفگذاری اشتغال ثابت استان حدود ۲۵ هزار شغل جدید است که به حول و قوه الهی از این میزان شغل عبور می کنیم.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی از راهکارهای حوزه اقتصادی استان برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی است.

محمدی زاده افزود: تلاش برای تحقق مصوبه جذب ۵۰ درصدی نیروهای بومی استان بوشهر در پارس جنوبی نیز از مطالبات اساسی و مهم است.

۱۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان بوشهر صادر شد

مصدق کشاورزی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز به خبرنگار بازار گفت: استان بوشهر در زمستان سال گذشته با کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری نسبت به مدت مشابه، آمار ۶.۱ درصدی را محقق کرد که نسبت به شاخص کشوری که نرخ بیکاری ۸.۶ درصد است از یک جایگاه مقبولی در این بخش برخوردار شد.

وی بیان کرد: تمرکز مجموعه استان در سال گذشته بر تکمیل طرح های نیمه تمام اقتصادی و برداشتن موانع سرمایه گذاری در استان بوده که کاهش آمار نرخ بیکاری موید موفقیت استان در اجرای برنامه ها بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با تاکید بر اهمیت توسعه مشاغل خانگی خاطر نشان کرد: در یکسال اخیر بیش از ۱۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان صادر و سالانه اعتبارات بسیار خوبی نیز در حمایت از مشاغل خانگی پرداخت شده است.

کشاورزی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۴.۵ هزار میلیارد ریال و در سال گذشته، ۱۱ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار به استان بوشهر به مشاغل خرد و خانگی اختصاص پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار موجود، در شرایط کنونی بیش از ۳۵۴ هزار نفر کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در استان بوشهر در ۲۳ هزار واحد کارگری مشغول به‌کار هستند.

کشاورزی تاکید کرد: پارس جنوبی حدود ۱۰۰ هزار نیروی کارگری دارد که برای افزایش ظرفیت شغلی نیروهای بومی این منطقه نهایت توان خود را به کار می گیریم.

عزم مسئولان برای ایجاد اشتغال بومی‌ ها جزم است؛ ولی مدیران پارس جنوبی جزیره ای عمل می کنند

به نظر می رسد، عزم مسئولان استان بوشهر برای بهبود وضعیت اشتغال و رفع بیکاری جوانان جزم است و البته موانعی همچون عدم همکاری شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی و عملکرد جزیره ای این شرکت ها، مشکل را لاینحل جلوه می دهد.

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نیز به دلیل عدم نظارت کافی، انحراف زیادی دارد و به جای ایجاد شغل، بر سرمایه های مالکان و سرمایه داران افزوده است و باید راهکاری اساسی اندیشیده شود.

باید منتظر تحقق وعده مسئولان استان در ایجاد اشتغال موثر و بهبود ظرفیت شغلی پارس جنوبی برای بومیان بنشینیم و در پایان امسال، قضاوت کنیم.

کد خبر: ۲۸۹٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha