۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
معرفی و تحلیل بهترین پروژه های صنعت web۳
معرفی پروژه های برتر web۳

معرفی و تحلیل بهترین پروژه های صنعت web۳

صنعت وب۳ از فناوری های بسیار قدرتمند تری برخوردار است و پتانسیل رشد ارزش بازاری را دارد که هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را هم میتواند به دنبال خود گسترش دهد.

هادی بهرامی؛ بازار: وب ۳ که به اینترنت نسل سوم نیز معروف است در واقع تکامل و قدم بعدی شبکه جهانی وب محسوب میشود. از طرفی، اینترنت نسل سوم یا همان وب ۳ بسیار کاربردی تر از نسل های قدیمی تر است؛ زیرا قابلیت احراز هویت با چهره شناسی، کانکت با اثر انگشت و از همه مهم تر فضای ذخیره سازی پرسرعت و با ظرفیت بالا را دارد در حالیکه نسل های قدیمی تری مانند یاهو و ایمیل به ثبت اطلاعات کاربری جهت ورود و خروج و فضای کوچک ذخیره سازی محدود میشوند. یکی از ویژگی های فوق العاده بازار ارز دیجیتال، تکنولوژی محور بودن آن میباشد و این روز ها درگیر پروژه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و در نهایت وب۳ شده است که در نهایت میتواند مسائل فنی را به جریانات نقدینگی پیوند دهد.

در فضای web۳ داده‌ ها و اطلاعات به شکل ایمن ذخیره و در تعداد زیادی دستگاه توزیع میشوند؛ به طوری که نیازی به سرور های متمرکزنیست. با چنین ساختاری دیگر ریسک افشای داده‌ ها به شکل گسترده، بسیار کمتر میشود؛ چراکه دیگر داده‌ ها در یک مرکز ذخیره نمیشوند. در اینترنت نسل اول فقط امکان تجربه خواندن را فراهم میکرد و خواندنی بود و از طرفی با وارد نمودن اطلاعات میتوانستیم ثبت نام و یا وارد یک سایت بشویم. در اینترنت نسل دوم تعامل بین کاربران و سایت‌ ها امکان‌ پذیر شد و با استفاده از موبایل، شبکه‌ های اجتماعی و تکنولوژی ابری میتوانیم محتوا را در وب سایت‌ ها و برنامه‌ ها بخوانیم، بنویسیم و به اشتراک بگذاریم؛ اما در اینترنت نسل سوم هنوز کمتر شناخته شده و امروزه نیاز بیشتری به آن داریم، علاوه بر قابلیت های پیشرفته چهره شناسی، اثر انگشت و صدا شناسی در هنگام ورود به اپلیکیشن ها و سایت ها، فضای ذخیره سازی ایمن و پرسرعتی وجود دارد که میتوانیم به راحتی و با محدودیت های کمتر به ذخیره و اشتراک گذاری اطلاعات بپردازیم.

معرفی و تحلیل بهترین پروژه های صنعت web۳


پروژه های صنعت وب ۳ نسبت به سایر صنایع بسیار کمتر است که فقط در این زمینه فعالیت کنند و همچنین بتوانند خدمات هوشمندانه و سودسازی را به کاربران ارائه دهند. ارزش بازار صنعت web۳ در بازار ارز دیجیتال به صورت تخمینی ۵۰ میلیارد دلار است که تحلیلگران برجسته پیش بینی میکنند این رقم به ۸۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۳ در حالت عادی برسد. در ادامه به معرفی و تحلیل فاندامنتال ۳ ارز دیجیتال فایل کوین، اینترنت کامپیوترچین و فلاکس نتورک خواهیم پرداخت تا سرمایه گذاران با آگاهی بیشتری اقدام به سرمایه گذاری بلند مدت کنند.



۱- ارز دیجیتال FIL
پروژه فایل کوین توکن بومی بزرگ ترین پلتفرم ذخیره سازی اطلاعات با فضای ایمن و پرسرعت میباشد که در ازای ذخیره سازی، توزیع و اجازه حساب میتوان پاداش دریافت کرد. پروژه فایل کوین در سال ۲۰۱۴ توسط خوان بنت متخصص علوم رایانه راه اندازی شد که به مرور تیم خود را گسترش داد و در سال ۲۰۱۷ راند های پیش فروش و ایردراپ آغاز شد که مبلغ قابل توجه ۲۵۰ میلیون دلار را جذب کرد و سپس با پشت سر گذاشتن مشکلاتی، در سال ۲۰۲۰ در صرافی های مختلف لیست و قابل معامله شد. فایل کوین با ارزش بازار ۳.۲ میلیارد دلار در جایگاه ۳۵ فهرست کوین مارکت کپ قرار دارد که در نتیجه میتوان گفت: فایل کوین را یک بنیاد و پلتفرم ذخیره سازی بزرگ با سرعت بالا و کم هزینه میدانیم.


۲- ارز دیجیتال ICP
پروژه اینترنت کامپیوترچین یک شبکه چند لایه ای سالم، هوشمند و غیرمتمرکز بر پایه فناوری است برای بستن قرارداد های هوشمند (smart contract) که به راحتی و با اطمینان میتوان اطلاعات خود را در آن ذخیره و برای مسائل پرداخت و سایر امورات مالی استفاده نمود. بسیاری از تحلیلگران، پروژه اینترنت کامپیوترچین را یک شبکه جذاب نقدینگی و فعال در صنعت دیفای میدانند که کاملا اشتباه است و باید خاطر نشان کرد که این پروژه در صنعت اینترنت اشیا و بخصوص وب۳ فعالیت میکند که کار اصلی آن، ارائه خدمات به کاربران است نه اموزات نقدینگی. معتقدیم، پروژه اینترنت کامپیوتر در صنعت عظیم web۳ و به عنوان نسل سوم نوآوری های بلاکچین و همچنین فعال در زمینه متاورس و NFT به صورت کاملا ایمن، پرسرعت و گسترده قرار دارد که آن را به پلتفرم بزرگ ارائه دهنده خدمات تبدیل کرده است؛ همچنین این رمز ارز با ارزش بازار ۵.۶ میلیارد دلار در جایگاه ۲۲ فهرست کوین مارکت کپ قرار دارد.


۳- ارز دیجیتال FLUX
شبکه فلاکس نتورک شبکه رایانش ابری غیرمتمرکز را با قابلیت ‌های اوراکل زنجیره‌ ای متقابل ادغام میکند و همانند فایل کوین در صنعت وب۳ یک پلتفرم ذخیره سازی بزرگ دارد که اطلاعات کاربران را با سرعت بالا، هزینه کم و ایمن ذخیره، توزیع میکند و اجاره میکند. اکوسیستم فلاکس میخواهد زیرساخت ‌های لازم را در اختیار dApp ها قرار دهد تا بتوانند به شکلی غیرمتمرکز و مقیاس‌ پذیر به فعالیت بپردازند. اکوسیستم فلاکس ۱۵ هزار گره دارد که یکی از بزرگ ترین جوامع و فول نودر ها را جهت ماین تشکیل میدهد و همچنین بسیار مقرون به صرفه نسبت به سرویس های ذخیره سازی ابری متمرکزی مثل AWS و google cloud میباشد. ارز دیجیتال فلاکس با نماد flux با ارزش بازار ۳۲۴ میلیون دلار در جایگاه ۲۴۸ فهرست کوین مارکت کپ (CMC) قرار دارد و نسبت به سایر رقبای قدرتمند خود پتانسیل بیشتری برای رشد قیمتی دارد.


سخن پایانی
همانطور که گفته شد صنعت web۳ پتانسیل بسیار زیادی برای دست یافتن به ارائه خدمات پیشرفته و ارزش بازار تریلیون دلاری دارد. پیشنهاد میشود راجع به این صنعت مطالعه ای داشته و پروژه های آن را به منظور آشنایی با علم هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و صنعت عظیم وب۳ بررسی کنید. امروزه ونچر کپیتال های سرمایه گذاری سمت پروژه های قوی و پیشرفته ای میروند که نیاز واقعی بشر را رفع میکند و بر روی آنها سرمایه گذاری میکنند تا از رشد قیمتی پروژه ها بازدهی خوبی کسب کنند.

کد خبر: ۲۸۹٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha