۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
۵۰ تعاونی روستایی در مازندران تشکیل شد
مدیرکل تعاون مازندران:

۵۰ تعاونی روستایی در مازندران تشکیل شد

ساری - باقری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در یک سال ۵۰ تعاونی در روستاها تشکیل شده است و سبب ارتقا و بهره‌وری و توزیع عادلانه اشتغال می‌ شود.

علی باقری در گفت وگو با خبرنگار بازار با اشاره به تشکیل ۵۰ شرکت تعاونی روستایی در استان ضمن تشریح دلایل غیرفعال بودن تعاونی‌ ها در استان اظهار کرد: باید شعبه قضائی ویژه در استان در راستای رسیدگی فوری به مشکلات حقوقی تعاونی‌ها راه‌ اندازی شود.

باقری با اشاره به ابلاغ سند توسعه تعاون و اجرای این سند از سال گذشته، افزود: کارگروه ذیل شورای توسعه تعاون برای بررسی و احصای مشکلات در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با کمک تمام ظرفیت‌های دولت سیزدهم و خط اعتباری تبصره ۱۶ و ۱۸، براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشد اقتصادی استان مازندران از پنج به هشت درصد رشد داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تاکید ما به فرمانداران، بخشداران و دهیاران ترویج فرهنگ تعاونی با اشتغال‌زایی بالا درراستای توزیع عادلانه ثروت در شهرستان‌ ها است.

این مسوول از پرداخت ۴۴۳ میلیارد تومان تسهیلات در دو سال گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: ۸۵ میلیون دلار صادرات توسط تعاونی‌های استان به کشورهای مختلف انجام شده است.

باقری از تحویل ۱۴ هزار و ۹۷۱ واحد مسکن در استان خبر داد و گفت: در راستای توانمندسازی ۵۰۰ روستای استان، ۶۴ تعاونی در بخش روستایی تشکیل شده است.

کد خبر: ۲۸۹٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha