۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
کمتر از ۵ درصد تعاونی های کشور ناموفق هستند
دستیار وزیر تعاون در امر مردمی سازی دولت:

کمتر از ۵ درصد تعاونی های کشور ناموفق هستند

ساری- فروزان، دستیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امر مردمی سازی دولت به راهبردهای هشت گانه تحقق نهضت پیشرفت تعاون اشاره کرد و گفت: کمتر از پنج درصد تعاونی ها در کشور ناموفق هستند.

حامد فروزان در گفت وگو با خبرنگار بازار به راهبردهای هشت گانه تحقق نهضت پیشرفت تعاون اشاره کرد و گفت: راهبرد نخست، گفتمان سازی است و ما نیاز به گفتمان تعاون داریم تا این مسئله در کشور جا بیفتد؛ راهبرد دوم تصویر سازی است و هم اکنون تصویری که از تعاون در اذهان مردم وجود دارد تصویر درستی نیست علیرغم اینکه میزان تعاونی‌های ناموفق در کشور کمتر از ۵ درصد است؛ راهبرد سوم فرهنگ سازی است و باید فرهنگ کار تعاونی را تقویت کنیم.

این مسئول ادامه داد: محتوا سازی راهبرد چهارم است و اکنون در حوزه تعاون محتوای کمی وجود دارد، راهبرد پنجم نهاد سازی است و باید نهادهای مختلفی در این بخش از دانش بنیان‌ها گرفته تا مجموعه‌های دانش ورز ایجاد شود.

وی افزود: راهبرد ششم راهبرد کادرسازی است یعنی باید نیروی متخصص تعاون تربیت شود و هم اکنون تعداد یروی اسانی به نسبت نیاز خیلی کم است.

فروزان اذعان کرد: راهبرد هفتم راهبرد الگوسازی است و باید الگوهای موفق را معرفی کنیم و راهبرد آخر، فعال‌سازی بوده و فعال سازی تعاونی‌های غیرفعال موجود یکی از راه‌ های نهضت پیشرفت تعاون در استان است.

کد خبر: ۲۸۹٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha