۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
افزایش ۲۹ درصدی تخلیه کالای اساسی در ۲ ماه امسال

افزایش ۲۹ درصدی تخلیه کالای اساسی در ۲ ماه امسال

سازمان بنادر و دریانوردی از تخلیه بیش از ۴ میلیون کالای اساسی در بنادر کشور خبر داد و اعلام کرد: این میزان تخلیه نسبت به ۲ ماه پارسال ۲۹ درصد رشد دارد.

به گزارش بازار، مطابق آمار سازمان بنادر و دریانوردی طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه امسال ۴ میلیون و ۵۷ هزار و ۴۷۳ تن کالای اساسی شامل جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تخلیه شده است.

از این رقم تخلیه جو ۱۴۰ درصد، ذرت ۲۸ درصد، سویا ۱۶۱ درصد، شکر ۱۰۰ درصد و روغن ۱۳۲ درصد رشد داشته است.

میزان تخلیه گندم طی دو ماهه نخست سال جاری معادل ۲۶ هزار و ۳۲۵ تن و میزان تخلیه جو نیز معادل ۱۴۷ هزار و ۷۵۸ تن بود که حاکی از رشد ۱۴۰ درصدی جو نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه ذرت طی مدت مذکور معادل ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۷۶۶ تن بود که حاکی از رشد ۲۸ درصدی است.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۶۰ روزه نخست سال جاری معادل ۱ میلیون و ۶۴ هزار و ۷۱۰ تن بود که رشد ۱۶۱ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۱۰ هزار و ۴۳ تن بود.

این در حالی است که میزان تخلیه شکر طی دو ماهه نخست سال جاری معادل ۱۷۳ هزار و ۳۶۶ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن طی فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ معادل ۲۳۰ هزار و ۱۳۷ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۱۳۲ درصدی هستیم.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی دو ماهه نخست سال جاری شامل ۱۶۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون و ۵ هزار و ۵۵۰ واگن بود که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۳۷ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

کد خبر: ۲۸۹٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha