۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
تجارت ایران و ترکیه ۱۲ درصد رشد کرد

تجارت ایران و ترکیه ۱۲ درصد رشد کرد

اداره آمار ترکیه اعلام کرد: مبادلات تجاری این کشور با ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی با رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۳۸۶ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش بازار، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و ترکیه در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی بالغ بر یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ (۱۱ دی ۱۴۰۲ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل ۹۰۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات ترکیه از ایران در چهار ماهه نخست ۲۰۲۴ کاهش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و از ۸۲۰ میلیون دلار در چهار ماهه نخست ۲۰۲۳ به ۷۰۰ میلیون دلار درمدت مشابه امسال رسیده است.

بر اساس این گزارش ترکیه در چهارمین ماه سال جاری میلادی ۲۳۶ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۱۵۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است. صادرات ترکیه به ایران در این ماه نسبت به آوریل سال قبل رشد ۱۸ درصدی و واردات ازایران رشد ۵ درصدی داشته است.

مبادلات دو کشور در ماه آوریل سال جاری میلادی با رشد ۱۲ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل مواجه شده و به ۳۸۶ میلیون دلار رسیده است.

  1. اقتصاد

کد خبر: ۲۸۹٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha