۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۰
شاخص گروه بانکداری، حمایت خود را از دست داد!| چگونگی وضعیت بانکها اگر رونق به بورس برگردد
صنعت بانکی در هفته ای که گذشت

شاخص گروه بانکداری، حمایت خود را از دست داد!| چگونگی وضعیت بانکها اگر رونق به بورس برگردد

شاخص صنعت بانکداری در هفته ای که گذشت، حمایت خود را از دست داد و اکنون انتظار میرود سهم های بانکی ریزش بیشتری داشته باشند.

هادی بهرامی؛ بازار: همانطور که میدانید تحلیل و بررسی موسسات بانکی بدلیل نقش مهمشان در اقتصاد و گردش نقدینگی کشور، حائز اهمیت میباشد؛ به همین خاطر در ادامه به گزارش تحرکات این صنعت در هفته ای که گذشت را بررسی و روند پیش روی آن را تحلیل خواهیم کرد.

شاخص گروه بانکی در ابتدای هفته ای که گذشت با ۲.۵ درصد ریزش دیگر مواجه شد و پس از ایجاد یک کف مینور در محدوده ۷۹۳۹ واحد توانست با افزایش ۲.۱ درصدی به محدوده ۸۱۱۱ واحد برسد که تقریبا نقطه سر به سر حساب میشود. این در حالیست که شاخص کل بورس با افت ۰.۵ درصدی به ۲ میلیون و ۸۶ هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با افت ۱.۳ درصدی به محدوده ۶۸۵ هزار واحد رسیده است که نشان میدهد شاخص هم وزن نسبت به شاخص های کل و صنعت بانکداری افت بیشتری داشته است.

شاخص گروه بانکی در یکماه اخیر منفی ۸.۶ درصد، در ۶ ماه اخیر منفی ۸ درصد و در یکسال اخیر منفی ۱۹ درصد بازدهی داشته است که با توجه به نرخ تورم، شرایط اقتصادی و سطح انتظارات سهامداران وضعیت قابل قبولی ندارد و اگر به همین روند ادامه دهد، سهام شرکت های بانکی ریزش بیشتری را تجربه خواهند کرد.


تحلیل تکنیکال شاخص
شاخص صنعت بانکداری طی دو ماه اخیر پس از واکنش منفی به سطح مقاومتی ۹۴۳۰ واحد شروع به اصلاح ۱۳ درصدی کرد و در حال حاضر در محدوده ۸۱۱۱ واحد قرار دارد که حمایت معتبر ۸۲۰۰ واحد را از دست داده است و این اصلا به نفع گروه و سهم های بانکی نیست؛ زیرا حمایت معتبر ۷۳۰۰ واحد در دسترس میباشد که احتمال دارد ریزش تا آن ناحیه محتمل باشد. اگر شاخص بتواند مجددا حمایت از دست رفته ۸۲۰۰ واحد را پس بگیرد، آنگاه اهداف بالاتری را میتوان متصور بود؛ در غیر اینصورت باید شاهد ریزش بیشتری باشیم. در مقابل اگر جو بازار بورس و همچنین گروه بانکی مثبت باشد، اهداف ۸۸۹۰، ۹۴۳۰ و ۱۰۲۰۰ واحد را در روند صعودی مد نظر قرار خواهیم داد.


شاخص صنعت بانکداری به دنبال ریزش نیم درصدی بازار بورس اصلاح بیشتری در هفته گذشته داشت که در ادامه به وضعیت بازاری هر کدام از سهم های بانکی خواهیم پرداخت؛ البته در نظر داشته باشید که ارقام به میلیارد تومان نوشته شده اند و بازدهی نیز به درصد حساب شده است.

نام سهام بانکی

ارزش بازار | م ت

ارزش معاملات

بازدهی هفته پیش

وبملت

۱۵۰,۶۶۲

۱۱.۵

۰

وتجارت

۴۰,۵۴۲

۸.۱

۰

وبصادر

۳۵,۶۸۴

۱۱.۸

۰

وگردش

۷,۸۸۴

۲.۵

وپست

۱۳,۲۱۱

۱.۹

ونوین

۱۶,۸۸۰

۱.۱

وپاسار

۸۲,۳۸۹

۲.۳

وشهر

۱۸,۲۸۲

۴.۴

وزمین

۱,۶۶۴

۰.۲

وسینا

۷,۷۱۲

۰.۴۷

وخاور

۱۶,۶۴۰

۱۲.۵

۰

وپارس

۲۹,۹۵۵

۱۵.۸

۱

وملل

۴,۳۲۸

۲.۶

۳

دی

۹,۸۶۵

۳

سامان

۱۳,۱۴۴

۰.۵۴

۱

وسالت

۸,۸۲۰

۱۳.۹

وکار

۱۲,۴۵۵

۰.۳۵

کد خبر: ۲۸۹٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha