۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
همکاری ستاد اتصال‌پذیری و اپراتورها برای حمایت از طرح‌های بومی‌سازی
دبیر ستاد توسعه معاونت علمی ریاست جمهوری عنوان کرد

همکاری ستاد اتصال‌پذیری و اپراتورها برای حمایت از طرح‌های بومی‌سازی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از انتشار فراخوانی برای حمایت از طرح‌های پژوهشی با همکاری یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور خبر داد.

به گزارش بازار، سید محمد کرباسی، با اشاره به «جهش تولید با مشارکت مردم» به عنوان شعار سال جاری با تاکید بر اینکه به صورت ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان یکی از نشانه‌های بارز مشارکت مردم در جهش تولید است، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان با تولید عجین است و عمده بازیگران حوزه دانش‌بنیان نیز مردم و بخش خصوصی است، در نتیجه یکی از مصادیق شعار امسال، اقتصاد دانش‌بنیان خواهد بود.

وی گفت: در این راستا برنامه‌هایی را در ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی اتخاذ کرده‌ایم که یکی از برنامه‌هایی که در این زمینه پیگیری می‌شود،‌ ارائه تسهیلات به کسب وکارهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با نهادهای همکار در این اکوسیستم که ماموریت مشترک داریم، در حال ایجاد همکاری‌های مشترک با آنها هستیم.

کرباسی ادامه داد: هوشمندسازی از دیگر برنامه‌های این ستاد است که در طی آن به دنبال شناسایی کارگزارانی از طریق انتشار فراخونی هستیم که به‌هم رسانی میان صنایع بزرگ و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ‌هوشمندسازی را تسهیل کنند. مدل این همکاری، استفاده از اعتبار مالیاتی صنایع بزرگ است و ستاد در این مسیر آنها را همراهی خواهد کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان مدل حمایتی این ستاد در برنامه هوشمندسازی را از کارگزاران، ارائه تسهیلاتی دانست که متناسب با فعالیت این کارگزاران امکان تبدیل این تسهیلات به بلاعوض وجود دارد.

کرباسی خاطر نشان کرد: اخیرا فراخوانی را با همکاری یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور منتشر کردیم که طی آن طرح‌های پژوهشی حوزه‌های فناوری‌های جدید ارتباطات مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گفته وی، حمایت از این طرح‌ها از محل اعتبار مالیاتی این اپراتور تامین خواهد شد.

کرباسی حمایت‌های این ستاد را در راستای بومی‌سازی حوزه‌های مرتبط عنوان کرد و گفت: طی دو ماه اخیر کارگروه‌های تخصصی را در ستاد تشکیل دادیم و هر کدام از این کارگروه‌ها ماموریت شناسایی اولویت‌های فناورانه را در حوزه‌های مربوط و شناسایی بازیگران و تعریف پروژه‌های توسعه فناوری داشته‌اند.

وی هوش مصنوعی را ابزارهایی برای هوشمندسازی توصیف کرد و گفت: یکی از ابزارهای هوشمندسازی، هوش مصنوعی است و در حوزه هوش مصنوعی نهادهای مختلفی در کشور حضور دارند و تقسیم کار ملی میان آنها صورت گرفته است و این ستاد به عنوان نهاد همکار در کنار این نهادها قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۸۹٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha