۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
دفتر فن بازار منطقه‌ای در استان یزد راه اندازی می‌شود
معاون اقتصادی استاندار یزد:

دفتر فن بازار منطقه‌ای در استان یزد راه اندازی می‌شود

یزد- معاون اقتصادی استاندار یزد توجه به خلاءهایی که واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان برای فروش محصولات خود از طریق شورای راهبری فن‌بازار و راه‌اندازی دفاتر فن‌بازار در استان انجام شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی شاه‌حسینی در جلسه شورای راهبری فن بازار منطقه‌ای استان یزد به اهمیت فن‌بازار اشاره و اظهار کرد: شبکه فن‌ بازار منطقه‌ای استان براساس نقشه جامع علمی کشور طراحی شده که بی‌شک در توسعه حوزه پارک علم و فناوری یزد نقش شایان و حائز اهمیتی ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: فن‌بازار محلی برای مبادلات فناوری و در واقع یک پایگاه معاملات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف‌های "عرضه" و "تقاضا" در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را بر عهده دارد.️

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: فن‌بازارها در سه حوزه اطلاعات فناوری، انتقال فناوری و ترکیبی تقسیم می شوند که نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری به عرضه ‌کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را دارند.️

شاه‌حسینی تصریح کرد: از مهمترین محورهای فعالیت فن‌بازارها شناسایی و برقراری ارتباط با شرکت‌های فناور برخوردار از محصول، فناوری و یا خدمت فناورانه، مطالعه بازار، شناسایی مشتریان کلیدی و زنجیره فروش محصولات و خدمات فناورانه، بکارگیری روش‌های موثر بازاریابی و فروش محصولات و خدمات فناورانه، برگزاری رویدادهای تجاری به منظور معرفی محصولات و توسعه بازار آنها است.

وی تأکید کرد: توجه به خلاءهایی که واحدهای صنعتی، فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان برای فروش محصولات و خدمات خود و همچنین برای مبادله فناوری داشتند از طریق شورای راهبری فن‌بازار و راه‌اندازی دفاتر فن‌بازار انجام می شود.

اهداف فن بازار منطقه‌ای یزد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد ادامه داد: از دیگر اهداف دفتر فن بازار منطقه‌ای استان یزد کمک به برگزاری دوره‌های آموزشی مربوط به تجاری سازی، احصا نیازهای فناورانه و برگزاری همایش‌ها و رویدادهای ترویجی و ارتقا فرهنگ فعالیت‌های فناورانه و توسعه بازار فناوری در استان است.

شاه‌حسینی ادامه داد: ما در فن‌بازار یزد تلاش می‌کنیم تا بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان استان را به فعالان این حوزه معرفی کنیم.

وی درباره برنامه دوم فن‌بازار یزد اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم ما، پیگیری حمایت‌های معاونت علمی و فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان است. این معاونت در زمینه‌های مختلفی به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات و حمایت‌هایی ارائه می‌دهد.

کد خبر: ۲۸۹٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha