۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
تولید و تامین لارو ماهی و میگو اولویت هرمزگان/ تجهیزات به روز شوند
استاندار هرمزگان:

تولید و تامین لارو ماهی و میگو اولویت هرمزگان/ تجهیزات به روز شوند

بندرعباس- استاندار هرمزگان با بیان اینکه تولید و تامین لارو ماهی و میگو یکی از اولویت های اقتصادی استان است که می تواند به اشتغال خوبی نیز منجر شود، گفت: باید در این راستا تجهیزات و زیرساخت ها به روز شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، فریدون همتی صبح آدینه در نشست گروه کاری توسعه فعالیت های شیلاتی هرمزگان، با بیان اینکه استان موقعیت بی نظیری برای فعالیت های شیلاتی از جمله پرورش میگو و ماهی دارد، عنوان کرد: باید برای افق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، برنامه هایی تدوین و اجرایی شود، به گونه ای که با حفظ ذخایر و منابع پایه، توسعه فعالیت های شیلاتی را به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم بومی سازی تکنولوژی های مورد نیاز در این بخش است، افزود: تجهیزات پرورش ماهی در دریا، که به عنوان یکی از فعالیت های رو به توسعه محسوب می شود و با توجه به ظرفیت های موجود در استان هرمزگان است با استفاده از موسسات دانش بنیان و افراد توانمند برای بومی سازی تکنولوژی مورد نیاز، مورد توجه جدی قرار گیرد.

ضرورت تامین نهاده ها
استاندار هرمزگان ادامه داد: توجه به تکمیل زنجیره های تولید در این بخش لازم و ضروری است و باید کل زنجیره تولید از تامین نهاده ها و تجهیزات تا بازار مصرف و صادرات را مورد توجه قرار داد.

همتی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم بومی سازی تکنولوژی های مورد نیاز در این بخش می باشد، افزود: تجهیزات پرورش ماهی در دریا، که به عنوان یکی از فعالیت های رو به توسعه بوده و با توجه به ظرفیت های موجود در استان هرمزگان است با استفاده از موسسات دانش بنیان و افراد توانمند برای بومی سازی تکنولوژی مورد نیاز مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تولید و تامین لارو ماهی و میگو باید مورد توجه جدی قرار گیرد و نیاز طرح های پرورش میگو و ماهی تامین شود، گفت: باید به سرعت واحدهای صنعتی شیلاتی که راکد و یا نیمه فعال هستند، شناسایی و برای فعالیت این واحدها با ظرفیت کامل برنامه ریزی شود لیکن باید گفت قابلیت های صادراتی تولیدات شیلاتی و ارز آوری آن یکی از موضوعاتی است که به طور جدی باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۸٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha