۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
رشد ۷۴ درصدی تجارت الکترونیکی در سال گذشته
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خبر داد

رشد ۷۴ درصدی تجارت الکترونیکی در سال گذشته

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه تجارت الکترونیکی یکی از رشته‌های اقتصادی رو به رشد در جهان است، گفت: تجارت الکترونیکی در ایران با همت دولت سیزدهم رشد ۴۸ درصدی در سال ۱۴۰۱ را تجربه کرد.

به گزارش بازار، امین کلاهدوزان اظهار داشت: نوآوری شرکت‌های تجارت الکترونیکی به خصوص در سال‌های اخیر باعث شده که مردم در بسیاری از حوزه‌ها طعم خدمت‌رسانی خوب را بچشند و علاوه بر ایجاد رضایت و سهولت باعث کاهش قیمت تمام شده نیز شده است.

وی با اشاره به فعالیت نوآورنه شرکت‌های تاکسی اینترنتی به مردم، افزود: نمونه مهم و ملموس کسب و کارهای نوآور، شرکت‌های تاکسی اینترنتی هستند که در سال‌های قبل توانستند با ایفای نقش پلتفرمی علاوه بر ایجاد بستر اشتغال تعداد قابل توجهی از هموطنان، زمینه‌ شفافیت در این صنعت را نیز فراهم آورند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: در حال حاضر امکان صحت‌سنجی برای سفرها، امکان محاسبه دقیق مسافت پیموده شده توسط خودرو، کرایه دریافتی توسط راننده، رضایت مشتریان و حتی ساعات کاری هر یک از رانندگان به راحتی میسر و شفاف است.

کلاهدوزان با اشاره به اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر قطع سهمیه سوخت رانندگان فعال در این شرکت‌ها، گفت: متأسفانه طبق اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، در سال جاری سهمیه سوخت رانندگان فعال در این شرکت‌ها قطع شده که با سیاست حمایتی دولت در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم در تضاد بوده و آثار اقتصادی مطلوبی ندارد.

وی با تاکید بر تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و به طور مشخص مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای توسعه فضای کسب و کار الکترونیکی در کشور، افزود: با توجه به این موضوع که وزارت صنعت، معدن و تجارت و به طور مشخص مرکز توسعه تجارت الکترونیکی متولی توسعه و حمایت از کسب و کارهای اینترنتی است، انتظار می‌رود شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نسبت به اصلاح این روند با نگاه بهره‌برداری مردم از این خدمت اقدام کند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پایان، گفت: این مرکز به‌صورت جدی از کسب و کارهای فعال در چارچوب قانون و به نفع مردم حمایت کرده و در این موضوع نیز پیگیر تحقق سیاست حمایتی دولت در این ارتباط است.

کد خبر: ۲۸۹٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha