۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
پرواز مستقیم زائران سوری به عربستان پس از ۱۲ سال

پرواز مستقیم زائران سوری به عربستان پس از ۱۲ سال

پروازهای مستقیم از سوریه به عربستان سعودی برای زائران شرکت‌کننده در مناسک حج از سر گرفته شد و به حدود ۱۲ سال انزوا به دلیل ناآرمی‌ها پایان داد.

به گزارش بازار، یک مقام سوری به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد پروازهای مستقیم از سوریه به عربستان سعودی برای زائران شرکت‌کننده در مراسم حج از روز سه‌شنبه (۸ خرداد) از سر گرفته شده است و این امر به دنبال احیاء روابط دیپلماتیک میان دو کشور پس از حدود ۱۲ سال وقفه روی داده است.

«سلیمان خلیل»، یکی از مقامات وزارت حمل و نقل سوریه گفت که یک پرواز حامل ۲۷۰ زائر سوری دمشق را به مقصد جده ترک کرد و انتظار می رود در روزهای آینده پروازهای بیشتری انجام شود. این نخستین پرواز مسافری از سال ۲۰۱۲ بین دو کشور است.

او همچنین گفت: این تصمیم فقط برای ایام حج اعمال می‌شود و در حال بررسی بازگشایی مسیر مستقیم هوایی هستیم.

به گزارش نیوعرب، در ماه می۲۰۲۳، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، در نخستین اجلاس سران کشورهای عربی پس از ۱۳ سال در عربستان سعودی شرکت کرد و روابط با ریاض را اصلاح کرد و اجازه بازگشت این کشور به گروه عربی را داد.

موسم حج ۲۰۲۴ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد. پیش‌بینی شده است امسال بیش از دو و نیم میلیون زائر در مناسک حج شرکت کنند.

کد خبر: ۲۸۹٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha