۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
پرداخت حق بیمه تامین‌اجتماعی مددجویان به مدت ۱۰سال| قطع مستمری مددجویان پس از برقراری بازنشستگی
مدیرکل بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد اعلام کرد

پرداخت حق بیمه تامین‌اجتماعی مددجویان به مدت ۱۰سال| قطع مستمری مددجویان پس از برقراری بازنشستگی

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد از بازنشستگی ۵۹۸۵ نفر از مددجویان امداد در سازمان تامین اجتماعی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، مجتبی احمدلو، ‌ با بیان اینکه ۷۱ هزار و ۸۵۴ نفر از مددجویان کمیته امداد بیمه‌شده سازمان تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۳ هزار و ۱۹۷ نفر در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در ردیف حرف و مشاغل آزاد غیریارانه‌ای با حق بیمه ۱۴ درصدی در سازمان تامین اجتماعی بیمه شدند و مابقی آنها نیز از سنوات گذشته به صورت یارانه‌ای تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۵۹۸۵ نفر از مددجویان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی شدند، گفت: میزان مستمری این افراد معادل دو میلیون تومان است؛ مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، مستمری امدادشان قطع خواهد شد اما سایر خدمات را با نظر مددکاری امداد دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۲، ۱۰ هزار و ۲۵۵ نفر از مددجویان ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی خود را طی کردند و باتوجه به اینکه مدت زمان بیمه‌پردازی امداد برای مددجویان خود ۱۰ ساله است، قاعدتا بیمه‌پردازی‌ آنها تا زمان رسیدن به سن بازنشستگی و آغاز پرداخت مستمری قطع خواهد شد.

احمدلو درباره هدف‌گذاری امداد در پوشش بیمه تامین اجتماعی مددجویان خود طی امسال، ‌ بیان کرد: سیاست امداد توسعه بیمه‌های اجتماعی است؛ سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر از مددجویان با حق بیمه ۱۴ درصد، بیمه سازمان تامین اجتماعی شدند. امداد برای امسال تعداد جذب‌شدگان را متناسب با اعتبارات میزان جمعیت تحت پوشش افزایش خواهد داد.

وی میزان اعتبار در نظر گرفته در حوزه پوشش بیمه‌ای مددجویان را ۸۰۰ میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: تعداد کل بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر تاکنون ۴۴ هزار و ۵۰۳ نفر است.

کد خبر: ۲۸۹٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha